نرخ بیکاری آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی از میانگین کشوری پایین‌تر است
نرخ بیکاری آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی از میانگین کشوری پایین‌تر است
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاران استان گفت: نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی ظهر روز شنبه در جلسه مشترک کارگروه توسعه روستایی و کارگروه امور اقتصادی آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی آذربایجان شرقی نیز رشد دارد، گفت: شاهد مهاجرت نیروی کار از استان هستیم و با اجرای طرح‌های توسعه روستایی و اقدامات زیربنایی که در روستاها انجام شده شاهد اصلاح این موضوع خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه واقعی کشور از روستاها آغاز می شود، گفت: آذربایجان شرقی روستاهای با پتانسیل بالا دارد و روستاهای ما از امکانات زیربنایی لازم برخوردارند و امروز روستائیان توانمند ما نیازمند حمایت و اختصاص تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی هستند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه امروز شاهد مهاجرت معکوس در بسیاری از روستاهای استان هستیم، ادامه داد: ۲۷۰ واحد کشت گلخانه‌ای به وسعت ۳۰۰ هکتار در استان فعال هستند و این ظرفیتی بزرگ برای استان است.

وی به حضور رئیس جمهور در استان نیز اشاره داشت و گفت: با افتتاح سد حاجیلرچای در سفر آتی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی، ۱۰۰۰ هکتار به وسعت زیرکشت گلخانه‌ای استان اضافه می شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان قابلیت بررسی و توزیع دقیق تسهیلات را دارد، افزود: کارنامه آذربایجان شرقی در جذب تسهیلات اشتغال روستایی قابل قبول است.