خاطرات شهیدان اطلاعات لشگر ۳۱ عاشورا در یک کتاب
خاطرات شهیدان اطلاعات لشگر ۳۱ عاشورا در یک کتاب

عصر تبریز: ایوب سیف‌زاده مدیر انتشارات یاس نبی از انتشار کتاب «چشمهای عاشورایی» به کوشش رضا قلی‌زاده عیار خبر داد. ایوب سیف‌زاده مدیر انتشارات یاس نبی از انتشار کتاب «چشمهای عاشورایی» به کوشش رضا قلی‌زاده عیار خبر داد. سیف‌زاده با اعلام این خبر گفت: این کتاب در هزار و ۱۳۰ صفحه، به خاطرات شهدای اطلاعات […]

عصر تبریز: ایوب سیف‌زاده مدیر انتشارات یاس نبی از انتشار کتاب «چشمهای عاشورایی» به کوشش رضا قلی‌زاده عیار خبر داد.

IMG_20151103_174033

ایوب سیف‌زاده مدیر انتشارات یاس نبی از انتشار کتاب «چشمهای عاشورایی» به کوشش رضا قلی‌زاده عیار خبر داد.

سیف‌زاده با اعلام این خبر گفت: این کتاب در هزار و ۱۳۰ صفحه، به خاطرات شهدای اطلاعات لشگر ۳۱ عاشورا، استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و استان‌های اردبیل، زنجان و قزوین می‌پردازد.

مدیر انتشارات یاس نبی با بیان این‌که خاطرات «چشمهای عاشورایی» توسط ستاد یادواره لشگر ۳۱ عاشورا جمع‌آوری شده است، درباره دلیل منتشر نشدن این اثر در دو جلد جداگانه توضیح داد: برخی شهر‌های یاد شده، شهیدان کمتری داشته‌اند و ترجیح ستاد یادواره این بود که تفکیک استانی صورت نگیرد و خاطرات شهیدان لشگر ۳۱ عاشورای تمامی استان‌ها در قالب یک مجلد به چاپ برسند.

وی درباره ویژگی‌های این کتاب گفت: این اثر به صورت چهار رنگ، همراه با تصاویر منتشر شده است. هر فصل از این کتاب به شهیدان یک استان اختصاص یافته است. هرچند تمامی مردم می‌توانند از خاطرات این کتاب بهره‌مند شوند اما مخاطب اصلی «چشمهای عاشورایی» داستان‌نویسان و تاریخ‌پژوهان هستند.

به گفته مدیر انتشارات یاس نبی در «چشمهای عاشورایی» برای خاطرات هر شهید پنج صفحه اختصاص یافته است و  آنان با خاطراتی از خانواده، دوستان، هم‌زمان و آشنایانشان معرفی می‌شوند. در پایان هر خاطره هم چهار عکس از آلبوم هر رزمنده شهید آمده است.

سیف زاده ادامه داد: این کتاب را با همکاری انتشارات صریر (بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس) منتشر کرده‌ایم و به یقین در فرصت مناسبی رونمایی می‌شود.

انتشارات یاس نبی «چشمهای عاشورایی» را با شمارگان یک هزار نسخه، در قطع وزیری، هزار و ۱۳۰ صفحه و به بهای ۴۰۰ هزار ریال روانه بازار نشر کرده است. همچنین، نسخه اندروید این اثر هم به صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان است.