رشد ۵۳ درصدی کشف قاچاق در مرند
رشد ۵۳ درصدی کشف قاچاق در مرند
مرند - فرمانده انتظامی مرند از افزایش ۵۳ درصدی کشف قاچاق کالا خبر داد و گفت: امسال ۲۶ فقره پرونده قاچاق به ارزش ریالی بیش از ۳ میلیارد تومان تشکیل شده است.

به گزارش عصرتبریز به نقل از مهر، سرهنگ کاظم دهقانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با اشاره به میزان کشفیات اخیر گفت: ۲ نفر سارق کابل برق در شهرستان مرند دستگیر شدند که به سرقت ۲۵ فقره اعتراف کردند و تحقیقات تکمیلی در حال انجام است.

دهقانی افزود: اخیرا نیز ۵ مغازه شهر مرند سرقت شده بود که سارقان دستگیر شدند که از شهرهای همجوار بودند و به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

وی همچنین اظهار داشت: امسال از سطح شهرستان مرند ۳۵۰ معتاد جمع آوری شده که از مردم تقاضا می کنیم جوانان خود را کنترل کنند تا اسیر اعتیاد نشوند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند از افزایش ۵۳ درصدی کشف قاچاق کالا خبر داد و ابراز داشت: امسال ۲۶ فقره پرونده قاچاق تشکیل شده است، ۱۱ دستگاه خودرو در این زمینه توقیف شده که ارزش ریالی کالاهای مشکوفه ۳ میلیارد و ۲۹۹ میلیارد تومان است.

دهقانی عنوان کرد: یک و نیم کیلوگرم شیشه نیز اخیرا کشف شده بود و همچنین ۳۲۰ گرم هروئین کشف و یک نفر سابقه دار در این زمینه دستگیر شد.

وی در ادامه با تشریح اقدامات حوزه راهنمایی و رانندگی شهرستان مرند اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۱۹۹ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است که دارای تخلف بوده و اقدام به کارهای حادثه ساز می کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند با اشاره به اینکه ۱۰۵ دستگاه وسایل نقلیه نیز به دلیل آلودگی صوتی در شهرستان مرند توقیف شدند، گفت: تعداد ۳ هزار دستگاه ماشین و ۲۲۰ دستگاه موتورسیلکت، در طول سال جاری شماره گذاری و تعداد هزار و ۴۰۰ گواهی نامه صادر شده است.

فرمانده ناجا شهرستان مرند همچنین از برگزاری کلاس های آموزشی توجیهی برای اقشار مختلف جامعه خبر داد و اذعان داشت:۱۰ مورد نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در مدارس و ادارات و شهرهای اطراف برپا شده و ۲۰ مورد کلاس و کارگاه آموزشی در مساجد، ادارت و کارخانه ها تشکیل شده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به تعداد پرونده های تشکیل شده در حوزه پلیس فتا اظهار داشت: در زمینه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی تعداد ۱۰۲ پرونده، در سرقت اطلاعات شخصی ۱۴ فقره، نشر اکاذیب ۲۰ فقره، ایجاد مزاحمت اینترنتی در فضای مجازی ۴۸ فقره و سایر جرائم ۳۸ فقره در طول امسال در شهرستان مرند تشکیل شده است.

دهقانی در بخش دیگری با ابراز رضایت از همکاری و تعامل رسانه ها با نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: رسانه ها در انتشار اخبار زرد و خبرهایی که یأس و ناامیدی را به دنبال دارد پرهیز کنند چرا که علاوه بر آن، چهره شهرستان را مخدوش می کند.

وی افزود: خبرنگاران، هشدارهای پلیسی و انتظامی را در جهت آموزش مردم و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی، منتشر کنند، چرا که جامعه امروز نیازمند آگاهی بخشی است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند ترافیک را از معضلات شهرستان دانست و اذغان داشت: ترافیک و بحث موتورسواری در شهرستان مرند به یک معضل تبدیل شده است، از والدین تقاضا می کنیم که مراقب جوانان خود باشند.

دهقانی ادامه داد: برخی از شهروندان در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، کم توجه هستند که باید نسبت به فرهنگ سازی تلاش کرد.

وی با اشاره به شیوه های جدید کلاهبرداری گفت: کلاهبرداران با ترفندهای مختلف، به راحتی برخی از مردم را فریب داده و اقدام به خالی کردن حساب بانکی آنان می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند در ادامه ابراز داشت: امنیت شهرستان مرند به تاسی از اقدامات کشور در سطح خوبی است و مورد خاصی در این شهرستان وجود ندارد و مردم همکاری خوبی با نیروی انتظامی دارند.

وی با تبریک روز خبرنگار افزود: تزریق آرامش به جامعه از وظایف اصحاب رسانه و خبرنگاران است تا آسایش و احساس امنیت در جامعه محقق شود.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند با اشاره به رسالت سنگین خبرنگاران در این برهه از زمان ادامه داد: انعکاس یک خبر مسرت بخش در جامعه، بسیار مفید است و خبرنگاران باید در جهت انعکاس اخبار آرامش بخش تلاش کنند.

دهقانی گفت: رسانه ها باید در جهت خنثی کردن توطئه های استکبار قدم بردارند و با عمل به نقش روشنگری خود، کشور را به سمت پیشرفت و آرامش رهنمون شوند.

وی بر ضرورت نیاز به وحدت در کشور تاکید و تصریح کرد: وحدت و انسجام داخلی باید در اقشار مختلف جامعه تزریق شود، سیاست استکبار جهانی به دنبال این است با ایجاد تفرقه داخلی، ملت را ازمسئولین جدا کند تا به اهداف خود برسند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند همچنین با اشاره به شرایط حساس امسال کشور با توجه به انتخابات پیش رو گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، وحدت از ضروریات جامعه است، از طرفی باید به سمت افزایش مشارکت حداکثری و برگزاری انتخابات سالم و امن حرکت کنیم.