استاندار آذربایجان شرقی: در دولت گذشته‌ آمارهای سفارشی اعلام می‌شد
استاندار آذربایجان شرقی: در دولت گذشته‌ آمارهای سفارشی اعلام می‌شد

عصر تبریز: استاندار آذربایجان شرقی معتقد است داشتن آمار دقیق، خشت اول زیر بنای توسعه استان است و بدون داشتن این مهم، نمی‌توان به توسعه همه جانبه دست یافت. به گزارش ایسنا، “اسماعیل جبارزاده”، در آیین بزرگداشت روز ملی آمار” گفت: احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی یکی از آرزوهای همه مدیران فعلی استان بود […]

عصر تبریز: استاندار آذربایجان شرقی معتقد است داشتن آمار دقیق، خشت اول زیر بنای توسعه استان است و بدون داشتن این مهم، نمی‌توان به توسعه همه جانبه دست یافت.

به گزارش ایسنا، “اسماعیل جبارزاده”، در آیین بزرگداشت روز ملی آمار” گفت: احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی یکی از آرزوهای همه مدیران فعلی استان بود که با تحقق این امر، شاهد افزایش رویکرد علمی در تمامی امور هستیم.

وی با بیان اینکه آمار دقیق، به‌هنگام و به روز باید پایه و مبنای تمامی برنامه ریزی‌های ما باشد، اظهار کرد: با داشتن آماری با ویژگی‌های فوق می‌توانیم استان را در یک وادی جدید در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و .. قرار دهیم.

وی ادامه داد: تمامی مدیران استان مکلفند تمامی تلاش و توان خود را در راستای داشتن آماری دقیق به کار گرفته و با مجموعه آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی، همکاری‌های لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز مسئولان از استناد به آمار غیر رسمی، عنوان کرد: تنها ملاک رفتاری، تصمیم گیری و تصمیم‌سازی ما، آمار و اطلاعات تهیه شده توسط سازمان ملی آمار ایران است.

وی افزود: متاسفانه در دولت گذشته برای خشنودی قلب برخی افراد، آمارهای سفارشی و کذایی به مردم بخصوص در دو حوزه اعتیاد و بیکاری اعلام می‌شد.

جبارزاده با بیان اینکه آمار‌سازی و حتی رند سازی آمار در دولت تدبیر و امید جایگاهی ندارد، گفت: دادن اطلاعات غلط به مردم، حرام و گناه است و به استثنای مسایل امنیتی و اطلاعات طبقه بندی شده باید تمامی اطلاعات و حقایق را به مردم گفت و از آن‌ها برای حل مشکلات‌ استفاده کرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های صدا و سیما، رسانه‌ها و مطبوعات در نشان دادن چهره واقعی اعتیاد به مردم، افزود: در هر زمانی که مردم کنار ما بوده‌اند و کمک کار ما شده‌اند، بسیاری از مشکلات بزرگ حل شده است.

جبارزاده با تاکید بر لزوم آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی در سرشماری عمومی سال ۹۵، اظهار کرد: به‌هنگام کردن نقشه‌های شهری، استقرار نظام کدپستی، اهتمام دستگاه‌ها به داشتن نظام آماری با رویکرد سرعت در جمع آوری و کاهش هزینه‌ها، تقویت فرهنگ ایراد سخن مستند به افکار عمومی و .. از مهم ترین خواسته‌های مدیریت استان از مسئولان است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مهم ترین خواسته‌های ما از مسئولان این است که در‌ اتاق خود را همیشه به روی مردم باز نگه دارند. معنی ندارد که مدیران از مردم فرار کنند.

‌وی همچنین با توجه به سرشماری سال ۹۵ از مردم خواست که با ماموران سرشماری نهایت همکاری لازم را داشته و به آنان اعتماد کرده و از دادن پاسخ‌های غیر واقعی خودداری کنند.

جبارزاده با بیان اینکه مردم به نظام آماری اعتماد کنند، افزود: از مردم فهیم و همیشه در صحنه کشور و به ویژه استان انتظار داریم تا کمک مسئولان در امر برنامه ریزی و آمارگیری باشند.