بزرگترین برگ برنده تراکتور ۹۹-۹۸
بزرگترین برگ برنده تراکتور ۹۹-۹۸
بزرگترین برگ برنده تراکتور ۹۹-۹۸ را باید در خارج از مستطیل سبز بیابیم.

سعید عبدی – عصرتبریز: پایان کش و قوس های مالکیتی بی هیچ تردیدی، بزرگترین برگ برنده تراکتور ۹۹-۹۸ به شمار می رود. سال گذشته در چنین روزهایی باشگاه تراکتور به تازگی خصوصی شده بود. حواشی بسیاری که پیرامون مالکیت محمدرضا زنوزی در تراکتور به وجود آمده بود، جو باشگاه را در روزهای آغازین لیگ هجدهم اندکی نا آرام و هواداران را نگران کرده بود. این موضوع خواسته یا ناخواسته روی عملکرد تیم نیز تاثیر گذاشته بود؛ همان تاثیری که به گونه ای دیگر، آن را در تیم ماشین سازی شاهد بودیم.

فعل و انفعالاتی که سال گذشته و پیش از آغاز لیگ برتر در باشگاه گسترش فولاد (ماشین سازی فعلی) رخ داد و با به تاریخ فرستادن آبی های فوتبال آذربایجان، سبزهای قدیمی را بار دیگر به سطح اول فوتبال ایران بازگرداند، سرگیجه ای ناخواسته را به بدنه تیم ماشین سازی تزریق کرد که نتایج بد آغاز فصل، نشات گرفته از همین اتفاقات بود.

روزهای خوش فوتبال آذربایجان

امسال اما چنین شرایطی را در دو تیم فوتبال آذربایجان شاهد نیستیم. پایان کش و قوس های مالکیتی که حواشی ناخواسته ای را به بدنه دو تیم تزریق کرده بود به طور کامل حل شده و آرامش کامل از این حیث در اردوی تیم ها حکمفرماست. تراکتوری ها پس از پشت سر گذاشتن یک فصل کامل به عنوان یک باشگاه خصوصی، امسال با تمرکز و تسلط بیشتر وارد فصل آماده سازی شدند. در آن سو و همسو با تراکتور، اردوی ماشین سازان نیز آرامش یاد شده را در درون خود احساس می کند. بی شک پایان یافتن کش و قوس های مالکیتی می تواند یکی از بزرگترین برگ برنده های فصل جاری برای دو تیم تراکتور و ماشین سازی بوده و آنها را با شرایطی بهتر نسبت به فصل گذشته وارد مسابقات کند.

لازم به ذکر است که محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور با کارنامه ای درخشان در عرصه خصوصی سازی در فوتبال ایران، مالکیت تراکتور را بر عهده گرفته است. او تنها سرمایه گذاری است که در فوتبال ایران توانسته سال ها حضوری موفقیت آمیز داشته باشد. کارنامه درخشان زنوزی در گسترش فولاد و تحول اساسی که در سال اول حضورش در تراکتور ایجاد شد، این امیدواری را در هواداران فوتبال آذربایجان به وجود آورده که سال پیش رو، سال تراکتور و فوتبال آذربایجان باشد. بی شک تراکتور ۹۹-۹۸ در صورتی که بتواند بر حواشی غیر قابل پیش بینی فائق آمده و روی نیمکتش ثبات را اعمال کند، می تواند یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ نوزدهم باشد.

تراکتور 99-98