اداره ارشاد آذربایجان شرقی متولی پروژه مقبره الشعرا است
اداره ارشاد آذربایجان شرقی متولی پروژه مقبره الشعرا است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: تولیت و مدیریت مقبره الشعرا مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و میراث فرهنگی نقشی در اجرای پروژه ندارد.

به گزارش عصرتبریز، مرتضی آبدار صبح امروز سه شنبه در خصوص وضعیت کنونی مقبره‌الشعرا تبریز به خبرنگاران اظهار داشت: نظر به اینکه متولی اصلی مجموعه مقبره الشعرا تبریز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، میراث فرهنگی استان هیچگونه دخالتی در این پروژه نداشته و ندارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه عمرانی بهسازی مقبره الشعرا تبریز، از سال ۹۲ آغاز شده است، گفت: با توجه به حذف ردیف اعتباری ملی مقبره الشعرا و عدم امکان اتمام پروژه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در زمان شهردار وقت تبریز، شهرداری تبریز به این پروژه ورود پیدا کرد، اما با توجه به حجم پروژه اعتبارات شهرداری تبریز به تنهایی جوابگو نیست و باید ردیف ملی برای آن در نظر گرفته شود که خوشبختانه با پیگیری های جناب آقای سعیدی، نماینده محترم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، این امر در سال جاری محقق شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: در تمام جلساتی که برای بررسی وضعیت فعلی مقبره الشعرا تشکیل می گردد، بر رعایت ضوابط و قوانین آثار تاریخی و ثبتی تاکید از سوی میراث فرهنگی تاکیدات لازم صورت گرفته است. با توجه به طرح موضوع مقبره الشعرا در جلسه کمیته فرهنگی مجمع مشورتی استان، نتیجه نظرسنجی های دو سال اخیر در خصوص مقبره الشعرا که حاکی از نارضایتی مردم و گردشگران بود، مطرح گردید که به حق یکی از مطالبات مردم فرهنگ دوست تبریز و آذربایجان پایان دادن به این وضعیت نابسامان است.

آبدار در خاتمه، خاطرنشان کرد: در این عملیات جهت حفظ و حراست از بقایای تاریخی موجود، بر حفظ بقایای تاریخی بخش شرقی گورستان سرخاب و سید حمزه که شامل بقایای زیرزمین ملاباشی و قائم مقام فراهانی است، تاکید شده است و میراث فرهنگی اجازه دخالت در بقایای تاریخی موجود را نخواهد داد.