هرگونه حرکت پهپادهای دشمن را پاسخ خواهیم داد
هرگونه حرکت پهپادهای دشمن را پاسخ خواهیم داد
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور گفت: ایران اسلامی همان طور که هشدار می دهد عمل کرده و هرگونه حرکت پهپادهای دشمنان را با تیرهای آتشین پاسخ خواهد داد.

به گزارش عصرتبریز، امیر سرتیپ‌ دوم عباس عظیمی با اشاره به سالروز انفجار دفتر نخست وزیری، اظهار کرد: شهیدان رجائی و با‌هنر در زمان حیات خود جاه دنیوی را با قوت نفس اسیر خود کرده و به عنوان فرصت و ابزاری برای خدمت گزاری به مردم بهره بردند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری برای امام حسین(ع)، بیان کرد: با نزدیک شدن به ایام محرم بانگ حماسه ایثار و شجاعت به گوش رسیده و دل های مشتاقان به مراد می رسند؛ محرم فرا می رسد تا آوای بیداری را در جهان طنین افکنده، وسوسه شیاطین را خنثی کرده، شعار هیهات من الذله را عملی ساخته و پرچم حسینی را به اهتزاز در آورد.

عظیمی با بیان این‌که ۴۰ سال پرافتخار از تاریخ انقلاب را پشت سر گذاشته ایم، گفت: هم اکنون گام در ۴۰ سال دوم گذاشته ایم و ملت انقلابی گوش به رهبر معظم انقلاب در گام دوم مستحکم تر از همیشه به آرمان های خود اندیشیده و پیش خواهند رفت.

وی افزود: یزیدان زمانه در طول ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی را در تضاد منافع خود دیده و عزم خود را جزم نمودند تا با اعمال فشار ها و تحریم‌‎ها حرکت آن را متوقف کنند؛ همچنین دشمنان با توطئه هایی همچون جنگ اقتصادی، ایجاد نارضایتی در کشور، تهدید نظامی، ترور، ایران هراسی و جنگ نرم و رسانه ای به دنبال تحمیل اراده خود بوده و در صددند قدرت از دست رفته خود را بازیابند.

عظیمی با بیان این‌که ملت ایران برای ارزش های خود هزینه های زیادی را پرداخته است، اظهار کرد: مردم غیور ما در مکتب عاشورایی همیشه توانسته اند تا از شرایط تهدید فرصت سازی کرده، ظرفیت های خود را به کار گرفته و شکوفا کنند؛ این ملت همیشه ثابت قدم همواره در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و در مسیر پیشرفت، خودکفایی و حفظ آرمان های انقلاب ادامه خواهد داد.

وی در خصوص اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی، جهاد اقتصادی باید حرکتی جهت اعتلا اسلام بوده و مصادیق آن پرهیز از اسراف، همت مضاعف و رعایت عدالت است.

عظیمی با بیان این‌‎که دشمن امروز جرئت نزدیک شدن به حریم مرزهای ایران اسلامی را ندارد، گفت: رصد دقیق دشمن باعث انصراف دشمن از حمله نظامی شده و او در حال حاضر جرات نزدیک شدن به حریم مرز ها را ندارد؛ این موضوع نشانه جهاد و آمادگی حضور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است.

وی افزود: همگان می دانند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ نیست اما اگر دشمنان به فکر آن باشد، به آن ها امان نخواهیم داد و سیلی سختی خواهند خورد.

عظیمی با اشاره به توانمندی های نیروی پدافند هوایی، اظهار کرد: نیروی پدافند هوایی در سال های اخیر با وجود همه محدودیت ها به خودکفایی رسیده و انواع موشک های هوشمند، توپخانه های مجهز و سامانه های موشکی را با تلاش و خودباوری تولید کرده است.

وی افزود: پیشرفت ها در زمینه پهپاد ها بسیار خوب بوده وهم اکنون نیروی پدافند هوایی با تجهیزات پیشرفته خود همچون هشدار دهنده ها و اخلال گر‌ها حداکثر اشراف را بر منطقه فراهم کرده است.

وی با اشاره به فعالیت های نیروهای پدافند هوایی در هنگام بروز بلایای طبیعی، گفت: مجموعه بهداشت و درمان نیروی هوایی با استقرار در مناطق سیل زده انواع خدمات درمانی را ارائه کرده و پس از این نیز در هر شرایطی خدمت گزار خواهد بود.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور در پایان خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و پدافند هوایی با پشتیبانی مردم همواره برای تامین امنیت و آرامش پایدار تلاش کرده و مانند همیشه دشمنان را مایوس خواهند کرد.