نظارت ۶۷ تیم بر ذبح قربانی تاسوعا و عاشورا در آذربایجان‌شرقی
نظارت ۶۷ تیم بر ذبح قربانی تاسوعا و عاشورا در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد ۶۷ تیم نظارتی و بازرسی بر ذبح قربانی دام در سطح استان نظارت می‌کنند.

به گزارش عصرتبریز، امیرحسین بهداد از اجرای طرح نظارت تیم های دامپزشکی آذربایجان شرقی بر ذبح قربانی ها در تاسوعا و عاشورا خبر داد و اظهار کرد: هم زمان با تاسوعا و عاشورا تیم های یادشده به صورت ثابت و سیار در تبریز و سایر شهرستان ها بر ذبح قربانی ها نظارت خواهند داشت.

وی اظهار داشت: کارشناسان و ناظران شرعی اداره کل دامپزشکی استان نیز تاسوعا و عاشورا به صورت رایگان بر ذبح قربانی ها نظارت می کنند.

بهداد، هدف از اجرای طرح نظارت بر ذبح قربانی ها را ارتقای بهداشت عمومی و تامین سلامت شهروندان بیان و از شهروندان درخواست کرد گوشت های قربانی را تا ۲۴ ساعت در یخچال و فریزر نگهداری کنند.

وی ادامه داد: شهروندان استان برای دریافت خدمات دامپزشکی برای ذبح قربانی ها می توانند با شماره تلفن های ۱۵۱۲ و ۳۴۴۴۵۰۰۰ تماس حاصل کنند.

بهداد با اشاره به فعالیت های دامپزشکی آذربایجان شرقی در تاسوعا و عاشورای سال گذشته، گفت: کارشناسان این اداره کل بر ذبح شرعی ۴ هزار و ۸۰۰ دام نظارت کردند.