کاهش تلفات ناشی از حوادث کاری در آذربایجان‌شرقی
کاهش تلفات ناشی از حوادث کاری در آذربایجان‌شرقی
بر اساس آمارهای موجود، ۲۲ نفر طی چهار ماهه اول امسال بر اثر حوادث ناشی از کار در آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند؛ این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به تعداد شش نفر کاهش یافته است.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی، ۱۰ نفر از این افراد به علت سقوط از بلندی، هشت نفر در نتیجه برخورد جسم سخت، سه نفر در اثر برق گرفتگی و یک نفر نیز براثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند.

طی این مدت، ۴۵۵ نفر نیز بر اثرمصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱ نفر زن و بقیه مرد بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، هفت نفر از این افراد در تیر ماه سال‌جاری به علت حادثه کاری فوت کرده‌اند که این آمار درمقایسه با مدت مشابه سال قبل دو نفر افزایش یافته و همچنین طی مدت، ۱۴۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش هفت نفری را نشان می‌دهد.

گفتنی است، تعداد کل فوت شدگان حوادث کاری در سال ۹۷ نیز برابر با ۷۳ نفر بود که یک نفر از آنان زن و بقیه مرد بودند و همچنین تعداد کل مصدومان حوادث کار مراجعه کننده نیز برابر با یک هزار و۳۰۶ نفر بود که از این تعداد ۴۰ نفر زن و یک هزار و ۲۶۶ نفر مرد بودند.