کندی عملیات آسفالت ریزی اتوبان پاسداران و اعتراض مردم
کندی عملیات آسفالت ریزی اتوبان پاسداران و اعتراض مردم

  عصر تبریز: کندی عملیات آسفالت ریزی اتوبان پاسداران حدفاصل میدان شهید فهمیده تا ولی امر نارضایتی مردم را به دنبال داشته است. به گزارش تبریزنو، بیش از یک ماه از زمان شروع عملیات آسفالت ریزی اتوبان پاسداران ( حدفاصل میدان شهید فهمیده تا ولی امر) می گذرد اماعوامل آن از مدیریتش تا عوامل اجرایی […]

 

عصر تبریز: کندی عملیات آسفالت ریزی اتوبان پاسداران حدفاصل میدان شهید فهمیده تا ولی امر نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

به گزارش تبریزنو، بیش از یک ماه از زمان شروع عملیات آسفالت ریزی اتوبان پاسداران ( حدفاصل میدان شهید فهمیده تا ولی امر) می گذرد اماعوامل آن از مدیریتش تا عوامل اجرایی با حوصله هر چه تمام کار را با سرعت لاک پشتی پیش می برند این در حالی است که تاخیر در اجرای این پروژه مشکلات فراوانی را برای مردم تبریز به دنبال داشته است .

این اتوبان یکی از معابر اصلی شهر تبریز و درمنطقه ای قرار گرفته است که دو بخش از شهرتبریز را به هم متصل کرده و همچنین مقصد بسیاری از سفرهای برون شهری ومحل تردد خودروهای عبوری برای سفر به شهرستان های مرند وجلفا و… می باشد اما به نظر می رسد مسئولان شهرداری  تبریز در چند ماه گذشته گذرشان به این اتوبان نمی افتد تا بدانند مردم از این منطقه با چه اوضاعی در حال رفت و آمد هستند.

اتلاف وقت بسیاری از مردمی که مجبور به گذر از این اتوبان برای رسیدن به مقصد مورد نظرشان هستند و راه را کج می کنند و مسیری دیگر هرچند طولانی تر را برای رفت و آمد خود انتخاب می کنند، موضوعی است که متاسفانه مدیران شهری به آن کاملا بی توجه هستند .

شهرداری تبریز وسازمان عمران به عنوان متولی این پروژه به جای اینکه به وظیفه ذاتی خود عمل کند تا با عملیاتی شبانه روزی و حرکتی جهادی اجرای این طرح را به لحاظ موقعیت ویژه اش در شهر در اولویت قرار دهد اما دست روی دست گذاشته تا فصل بارندگی فرا برسد و بهانه ای باشد برای عوامل محترم این نهاد که دلیلی موجه برای تنبلی و سستی ها خود پیدا نمایند.

یکی از شهروندان ساکن در این منطقه با انتقاد از عملکرد شهرداری منقه و پیمانکار که با تاخیر و تعلل در اجرای پروژه‌ اسباب نارضایتی مردم را فراهم می‌آورند، تصریح کرد: بارها این موضوع را به شهردار و دیگر متولیان امراطلاع داده‌ایم تا با نظارت بیشتر بر کار پیمانکاران به آنها گوشزد کنند که در اجرای پروژه‌ها زمینه راحتی و ایمنی بیشتر مردم را فراهم بیاورند که متاسفانه تا کنون هیچ جوابی نگرفته ایم .

وی با یادآوری اینکه در اکثر شهرها شاهد تمهیدات لازم برای رفت و آمد سهل مردم در زمان اجرای پروژه به ویژه پروژه‌های عمران شهری، پل‌ها و بهسازی معابر هستیم، اضافه کرد: پیمانکاراین پروژه حتی حاضر نیست ساده‌ترین تسهیلات و سهولت را در این زمینه اجرا کنند ..

یکی دیگر از شهروندان هم  در این خصوص گفت: آسفالت ریزی چند هزارمتری کار به قدری طولانی می‌شود که بیش از یک ماه مردمی که در آن منطقه تردد می‌کنند با آزار و اذیت روبه‌رو می‌شوند؛ در حالی که آسفالت‌ریزی می‌تواند به سرعت و با تمهیدات مناسب برای تردد سهل مردم انجام شود.

وی ادامه داد: انتظار این است که شهرداری تذکر لازم را در این زمینه  به پیمانکارارائه کرده و از اختلال و طولانی شدن اجرای پروژه جلوگیری کند.

بر‌اساس گزارش‌های ارایه شده، متأسفانه  به خاطر شرایط نامطلوب این اتوبان، طی سال‌های اخیر، بیش از ۱۰۰ نفر جان خود را در حوادث این مسیر از دست داده است.