جمعیت کیفری آذربایجان‌شرقی باید کاهش یابد
جمعیت کیفری آذربایجان‌شرقی باید کاهش یابد
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: جمعیت کیفری استان آذربایجان‌شرقی باید با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی کاهش یابد.

به گزارش عصرتبریز، موسی خلیل اللهی روز یکشنبه در بازدید از زندان مرکزی تبریز، افزود: در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده در اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران درباره پیشگیری از وقوع جرم باید علاوه بر دستگاه قضائی تمامی دستگاه ها با این مجموعه هماهنگی و تعامل نزدیک دشاته باشند که در این مسیر نقش رسانه ها برای کاهش جمعیت کیفری بسیار کلیدی و مهم است.

وی پیشگیری از وقوع جرم را تنها در حیطه وظایف دادگستری ندانست و با بیان اینکه این امر عزم و اراده عمومی می طلبد، بر کاهش جمعیت کیفری استان به ویژه جوانان زیر ۱۹ سال تاکید کرد.

خلیل اللهی هدف از حضور مسئولین قضایی در زندان تبریز را پیگیری مسائل و مشکلات مددجویان و اطلاع از نحوه اجرای محکومیت ها و برنامه های اصلاحی و تربیتی و کوتاه کردن فرایند رسیدگی به درخواست های قضایی و حقوقی زندانیان عنوان کرد.

وی ادامه داد: به منظور کاهش جمعیت کیفری، قضات با حضور در زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مطروحه زندانیان باید قرار بگیرند و در چارچوب حدود، اختیارات و مقدورات قانونی اقدامات لازم برای حل و فصل مشکلات آنها را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی به همراه مسئولان قضایی استان و اداره کل زندان ها ضمن بازدید از بخش های مختلف زندان تبریز به مسائل و مشکلات تعداد ۱۵۰ نفر از مددجویان بندهای اختصاصی مردان و زنان رسیدگی کرد.