بودجه سال جاری بدون درآمد‌های نفتی تدوین شود
بودجه سال جاری بدون درآمد‌های نفتی تدوین شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به ضرورت ساماندهی بودجه، گفت: باید با اتکا به توان داخلی، انتفاع بودجه از نفت را به صفر برسانیم.

به گزارش عصرتبریز، فردین فرمند در نشست علنی امروز (یک‌‌شنبه ۷ مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با قرائت سوره مبارکه والعصر، گفت: بنده نماینده مردم میانه هستم و آنها انتظار دارند از مشکلاتشان صحبت کنم اما بیان مشکلات حوزه انتخابیه‌ام را به زمان دیگری موکول می‌کنم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون دو بار نافرمانی مدنی کردم، ابتدا زمانی که احساس کردم آمریکایی‌ها راه تحت فشار قرار دادن ایران پیدا کرده و تصمیم دارند اقتصادمان را نابود کنند چرا که الاهوازیه را تحریک کردند تا وقایع هفته دفاع مقدس در اهواز را به وجود آورد. دومین بار هنگامی بود که دولت آمریکا تصمیم داشت برای نابودی اقتصاد کشور نفت را تحریم کند، بر همین اساس نطق دی ماه سال گذشته‌ام را به این موضوع اختصاص دادم و درخواست کردم درآمد حاصل از فروش نفت در بودجه سال ۹۸ صفر در نظر گرفته شود.

فرمند، ادامه داد: سه فراکسیون مجلس با همفکری و مشورت موضوعات اولویت‌دار کشور را تعیین کردند که عبارت است از، پرهیز جدی از تنش و رعایت الزامات بین‌المللی و تسهیل در روابط خارجی، توجه و ارتقاء فضای کسب و کار، ساماندهی و مدیریت آب و همچنین ساماندهی اشتغال، اما تاکنون چه کاری برای اولویت‌های کشور انجام داده‌ایم؟ این موضوع به صورت محرمانه به همه نمایندگان اعلام شد، اما چه کاری برای اجرای این اولویت‌ها انجام دادیم؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به اینکه اروپایی‌ها می‌دانستند که ما به حفظ برجام علاقه‌مند هستیم به همین منظور اعلام کردند ما نیز در کنار شما برای حفظ برجام تلاش می‌کنیم، اضافه کرد: اروپایی‌ها پس سعی و تلاش متوجه شدند حریف آمریکا نمی‌شوند.

وی با اشاره به تیتر روزنامه نیویورک تایمز چند روز قبل از آغاز مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر اینکه “ایران یک سال بعد تبخیر همدردی را در سازمان ملل پیدا می‌کند” تصریح کرد: این تیتر بدین معنی که دیگر سازمان ملل هم همراه ایران نخواهد بود. تمام امید دولت این بود که در مجمع عمومی سازمان ملل برای بهبود اوضاع کشور کاری انجام دهد که نتیجه آن نیز همین شد.

فرمند با اشاره به خبر آسوشیتد پرس در رابطه با بیانیه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه اظهار کرد: اروپایی‌ها پس از اینکه حمایت خودشان را از برجام اعلام کردند و از ایران خواستند از آن خارج نشود، برای جدایی از ایران به دنبال بهانه بودند بر همین اساس حمله یمنی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را به گردن ایران انداختند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، افزود: مجلس آمریکا برای اینکه نشان دهد در راس امور است، طرح استیضاح ترامپ را با محور خیانت وی مطرح کرده است. ازطرفی ۲۲ نفر از نمایند‌گان دموکرات مجلس آمریکا اعلام کردند که اگر رئیس جمهور شوند به برجام بر می‌گردند. حال ما باید چه کاری انجام دهیم؟ ما نیز باید دیپلماسی مجلس را راه بیاندازیم.

فرمند، با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در راس امور است، خاطر نشان کرد: ما باید ثابت کنیم که در صدر امور کشور قرار داریم. بر همین اساس باید دیپلماسی را شروع کنیم. دیپلماسی به معنی مذاکره نیست، بلکه به معنی گفت‌وگو و درک موضوع است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، تصریح کرد: آمریکایی‌ها گام‌های خودشان را برداشتند، اما ما نمایندگان در مجلس چه کاری انجام دادیم؟ نمایندگان مجلس آمریکا و مردم این کشور حاضر هستند به برجام بازگردند، اما مجلس ایران چه برنامه‌ای در این خصوص دارد؟

این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان، تاکید کرد: ما باید بودجه کشور را ساماندهی کنیم بر همین اساس باید با اتکا به توان داخلی انتفاع بودجه از نفت را به صفر برسانیم.