کوتاهی در خدمت به مردم قابل قبول نیست
کوتاهی در خدمت به مردم قابل قبول نیست
بناب - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هیچگونه اغماض و کوتاهی مسئولین در خدمت به مردم را قبول نمی کنیم، از برخورد با موانع این مهم خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی در سفر به بناب در نشست نخبگان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری این شهرستان با اشاره به مشارکت بالای مردم این شهرستان در انتخابات گذشته تصریح کرد: اگر امروز با افتخار می گوییم که مردم شهرستان بناب در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری بیش از ۸۲ درصد مشارکت داشتند، این مشارکت به معنای پایبندی مردم به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه های انسانی در رسیدن به اهداف افزود: هیچگونه اغماض و کوتاهی مسئولین در خدمت به مردم را قبول نمی کنیم و اگر کسانی بخواهند در خدمت رسانی به مردم مشکل ایجاد کنند، با آن به شدت برخورد می کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مبارزه جدی علیه فساد در قوه قضاییه تصریح کرد: نهضتی که قوه قضائیه برای مبارزه با فساد شروع کرده جای قدردانی دارد که باید برای مبارزه با فساد به رئیس قوه قضاییه کمک کنیم.

با اشاره به اینکه اگر نخبگان بخواهند امکانات برای تعالی  توسعه مهیاست، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه باید ابتدا ضمن آماده سازی افکار عمومی، ذهن ها هم تغییر کنند تا همه با هم با ایجاد عزم عمومی به توسعه برسیم.

وی همچنین با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته پیشرفت های بسیاری در عرصه های مختلف نصیب کشور شده است، ابراز داشت: تغییرات گسترده در طول ۴ دهه گذشته در زندگی فردی ما ایرانی ها نیز قابل مشاهده و محسوس است و علیرغم تمامی مشکلات و تحریم های تحمیلی دشمنان، برای رسیدن به توسعه ناامید نیستیم.

نماینده عالی دولت در استان آذربایجان شرقی تدبیر و همکاری را لازمه رسیدن به توسعه دانست و خاطرنشان کرد: برای تحقق توسعه باید با تدبیر و همکاری با یکدیگر پیگیر حل مسائل بوده و منتظر معجزه نباشیم.

پورمحمدی نسبت به توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی هشدار داد و اذعان داشت: دشمن می خواهد همراه با افزایش تحریم های بیرونی، نارضایتی درونی در کشور ایجاد کند تا از این طریق با سوار شدن بر موج، اهداف شوم خود را به پیش ببرد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر تلاش کنیم، تصریح کرد: مهم تر از فقر اقتصادی، وجود فقر فرهنگی در جامعه است که باید با تقویت فرهنگ به سمت ریشه کن کردن فقر فرهنگی قدم برداریم.

فرماندار بناب نیز در ابتدای این جلسه به جایگا شهرستان بناب در استان اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان بناب علیرغم اینکه یک شهر و قطب تولیدی و صنعتی، کشاورزی است، از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز جزو شهرستان های سرآمد استان آذربایجان شرقی به شمار می رود.

امین رفیعی با اشاره به رشد سیاسی مردم بناب خاطرنشان کرد: مشارکت بالای ۸۲ درصدی مردم شهرستان بناب در انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری نشانه این رشد سیاسی است.

وی گفت: ۳۰ تشکل مردم نهاد در عرصه های مختلف در شهرستان بناب فعالیت می کنند که نشان از توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

در ادامه این نشست تعدادی از حاضران در نشست نخبگان به بیان مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه های مختلف پرداختند.