روند مرمت سرای «ایکی قاپیلی» پیشرفت خوبی دارد
روند مرمت سرای «ایکی قاپیلی» پیشرفت خوبی دارد
فرماندار تبریز با اشاره به اقدامات انجام‌شده توسط اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی، گفت: روند مرمت سرای ایکی قاپیلی پیشرفت خوبی دارد.

به گزارش عصرتبریز، بهروز مهدوی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تبریز با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از این میراث های فرهنگی از مهمترین اقداماتی است که باید به آن توجه داشت، گفت: در حادثه آتش سوزی اردیبهشت ماه سال جاری در سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز، سه عنصر اصلی این سرای به طور کامل دچار حریق و متحمل خسارات سنگینی شد، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای مرمت هرچه سریع‌تر این مجموعه تاریخی تمام تلاش خود را کرد؛ به طوری که شاهد پیشرفت چشمگیری در این امر هستیم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات انجام گرفته توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان در راستای فراهم سازی خدمات مناسب برای گردشگران در تابستان سال جاری، گفت: شهرستان تاریخی تبریز به واسطه ظرفیت های بالا در جذب گردشگر، تابستان امسال میزبان گردشگران فراوانی بود که به همت برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته توسط اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان، زمینه بهره ­مندی گردشگران از قابلیت‌های شهرستان فراهم شد و رضایت گردشگران از خدمات در سطح بالایی قرار داشت.

مهدوی در ادامه افزود: شایسته است اعضای ستاد برنامه‌ریزی‌های لازم برای سفرهای سال ۹۹ مخصوصاً سفرهای نوروزی را در حداقل زمان انجام دهند تا بیش از پیش بتوانیم میزبان گردشگران و جلب رضایت حداکثری آنان باشیم.

«علیرضا قوچی» – معاون میراث فرهنگی استان در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان همواره در تلاش است تا زمینه بهره مندی حداکثری گردشگران از ظرفیت های استان را فراهم کند و همچنین این اداره آمادگی دارد در صورت همکاری ارگان‌های ذی مدخل، در حداقل زمان ممکن مقدمات صدور مجوز برای احداث مجتمع های رفاهی بین راهی را برای اشخاص صادر کند.

وی با اشاره به جذب حداکثری اعتبارات در سال مالی ۹۷ توسط اداره کل گفت: اهتمام خوبی در اداره کل به منظور مرمت و احیای اماکن و خانه های تاریخی صورت پذیرفته است، به طوری که هم اکنون ۱۸ خانه تاریخی و اماکن شاخصی همچون ربع رشیدی، حسن پادشاه، چهار منار، خلعت پوشان و … در سطح شهرستان را در دست مرمت داریم و علاوه بر آن چندین مورد از خانه‌های تاریخی جهت واگذاری به صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور معرفی شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان،  «سید رامین اسبقی» – دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تبریز، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این ستاد در تابستان سال جاری، گفت: طبق آمارهای احصایی در سه ماهه تابستان سال ۹۸، شاهد اشغال ۹۰ درصدی هتل‌ها و مراکز اقامتی شهرستان تبریز بودیم.

وی با بیان اینکه مجموع بازدیدهای نظارتی در ایام یاد شده ۲۲۵ مورد بوده است، افزود: به منظور ارتقای کیفی سطح خدمات در تابستان ۹۸، بیش از ۴۲ مورد بازدید نظارتی تلفیقی از مراکز اقامتی، ۷۹ مورد از رستوران‌ها و مجتمع های بین راهی و ۱۰۲ مورد از دفاتر خدمات مسافرتی انجام گرفت.