سه میلیون زائر به عراق سفر کردند
سه میلیون زائر به عراق سفر کردند
سفیر ایران در عراق، بابیان اینکه بیش از سه میلیون زائر ایرانی به کشور عراق سفر کردند، گفت: هم‌اکنون یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی در عراق حضور دارند.

به گزارش عصرتبریز، ایرج مسجدی با اشاره به ازدحام جمعیت در کشور عراق، اظهار کرد: از زواری که در حال بازگشت هستند درخواست داریم تا باکمال خونسردی و آرامش به سمت مرزها حرکت کنند از سوی دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی جوابگوی تعداد زائران خواهد بود و به‌راحتی می‌توانند خودشان را به مرزهای ایران برسانند.

وی افزود: از زائرانی که در عراق حضور دارند همچنین درخواست می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی برای بازگشت امکان حضور دیگر زائرانی که هم‌اکنون قصد تشرف به شهرهای زیارتی عراق دارند را مهیا سازند.

سفیر ایران در عراق بابیان اینکه از ابتدای ماه صفرتا کنون بالغ‌بر سه میلیون زائر ایرانی به عراق وارد شدند، بیان کرد: هم‌اکنون یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار زائر ایرانی در عراق حضور دارند لذا طبیعی است که ازدحام جمعیتی در شهرهای عراق به‌خصوص کربلا را شاهد باشیم و از زائران می‌خواهیم که در شرایط که امکان نزدیک شدن به حرم مطهر امام حسین(ع) ممکن است وجود نداشته باشد، مانند زائران کشور عراق، تا هر جا که امکان پیشروی وجود دارد، نزدیک شده و اصرار به رساندن خود به حرم مطهر نداشته باشند چراکه ازدحام جمعیت ممکن است برای آنان مشکلاتی ایجاد کند.

مسجدی بابیان اینکه حضور در راهپیمایی اربعین و شهر کربلا به نیت زیارت کافی است و نیاز نیست زائران خود را درون ازدحام اطراف حرم مطهر قرار دهند، ابراز کرد: لازم است زائران شرایط را نیز در نظر بگیرند لذا ما معتقد هستیم زائران همین‌که خود را به نزدیکی حرم رسانده‌اند نیز کفایت می‌کند و لذا هرچه زودتر بتوانند کشور عراق را ترک کنند هم به ازدحام بازگشت برخورد نخواهند کرد و هم فرصت را برای دیگر زائران فراهم می‌کنند تا به زیارت شهرهای مذهبی عراق بیایند.

وی افزود: موکب‌های عراقی بعد از اربعین و هم‌زمان با روز جمعه تعطیل می‌شوند اما موکب‌های ایران همچنان خدمات خود را به زائران اربعین تداوم خواهند بخشید تا زائرانی که در حال ترک این کشور هستند به مشکل برنخورند درنهایت باید گفت توصیه ما به زائران برنامه‌ریزی برای بازگشت به سمت مرزهای کشور است.