تراکتور و دو روی سکه یک چالش بزرگ
تراکتور و دو روی سکه یک چالش بزرگ
تیم فوتبال تراکتور آذربایجان در بازی مهم و حساس برابر استقلال در روز جمعه با چالش‌هایی مختلفی رو به رو است.

به گزارش عصرتبریز، تیم فوتبال تراکتور در حالی در یک بازی حساس و مهم روز جمعه به مصاف تیم فوتبال استقلال می رود که ثبت رکورد گل نخوردن این تیم دارای نقاط مثبت و منفی برای این تیم تبریزی است. به هر حال همواره ثبت یک رکورد ورزشی در کنار خوبی‌ها و کامیابی‌هایی که دارد، مشکلات و دشواری‌های خودش را نیز به همراه دارد. حفظ رکورد و رساندن آن به یک میزان غیرقابل دسترس کاری دشوار و وسوسه انگیز است که در عرصه ورزش شاهد آن بوده ایم.

رکوردهایی که در آبادان پر کشید

تیم فوتبال تراکتور  لیگ برتر ۹۹-۹۸ را با مصطفی دنیزلی آغاز کرد. عملکرد خوب سرخ پوشان همراه شد با خلق یک رکورد قابل توجه برای آن‌ها که البته هفته گذشته شاهد از بین رفتن آن بودیم. برای خلق این رکورد، تراکتوری‌ها تلاش زیادی کرده و ضمن کسب برد‌های حساس، دروازه خود را هم از هفته اول تا هفته هفتم بسته نگاه داشتند که این یک اقدام قابل توجه‌ای به شمار می‌رود. شکست غیرمنتظره مقابل صنعت نفت در آبادان هم رکورد شکست ناپذیری تراکتور را از بین برد و هم قفل دروازه این تیم را پس از هفته‌های طولانی شکست. این اتفاق در شرایطی رخ داد که تراکتوری‌ها قرار است این هفته در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل خود به مصاف استقلال تهران بروند.

روی اول سکه؛ همه نگاه ها به دنیزلی است

رویارویی با استقلال همواره برای تراکتوری‌ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و قطع شدن نوار شکست ناپذیری و گل نخوردن هایشان درست پیش از این دیدار می‌تواند اندکی نگران کننده باشد. تراکتوری‌ها که تا پیش از بازی با صنعت نفت شکستی را در لیگ نوزدهم تجربه نکرده بودند روز جمعه در شرایطی به مصاف استقلال خواهند رفت که هفته گذشته را با شکست پشت سر گذاشته و در قامت یک تیم بازنده راهی میدان می‌شوند. بحث مهم روحی روانی، بحثی است که کادر فنی تراکتور باید آن را جدی گرفته و در کنار مسائل فنی، روی مسایل روحی  بازیکنان نیز به خوبی کار کنند.

روی دوم سکه؛ فشاری که از روی دوش تراکتور برداشته شد

تراکتور نفت آبادان

در این میان، اما روی دیگری از سکه را هم باید در نظر بگیریم. رویه ای که بر اساس آن، شکست هفته گذشته چندان هم بار روانی بدی برای تراکتور نداشته است. بی شک فشاری که روی تراکتوری‌ها و خط دفاعی شان در دوران رقم زدن رکورد وجود داشت، خواسته یا ناخواسته می‌توانست در بازی حساسی، چون بازی با استقلال، اتفاقات نه چندان مثبت ناشی از اشتباهات فردی ناخواسته از سوی بازیکنان کلیدی را به دنبال داشته باشد. شکست مقابل صنعت نفت و قطع شدن نوار گل نخوردن‌های تراکتور در آستانه بازی با استقلال، بار روانی حاصل از این موضوع را از دوش سرخ پوشان برداشته است. بدین ترتیب شاگردان دنیزلی روز جمعه می‌توانند بدون فشار خاصی و تنها برای کسب برد به میدان بروند.