باید در واگذاری کارخانجات دولتی دقت کرد
باید در واگذاری کارخانجات دولتی دقت کرد
استاندار آذربایجان ‎شرقی با تاکید بر ضرورت کوچک سازی دولت گفت: باید در واگذاری کارخانجات دولتی به بخش خصوصی دقت کرد.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی در پنجاه و ششمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با تقدیر از فعالیت‌های این شورا در راستای برقراری فضائی صمیمی بین بخش خصوصی و دولت، اظهار داشت: تفاهم بخش خصوصی و دولت باعث می‌شود تا راهکارهایی جهت رفع موانع با در نظر گرفتن قوانین موجود اندیشیده شود.

وی شعار “رونق تولید” مقام معظم رهبری را استراتژی دفاعی کشور دانست و با تاکید بر اهمیت تولید به سفر اخیر ریاست قوه قضائیه به استان اشاره کرد و ابراز داشت: آیت الله رئیسی در جلساتی که با صنعتگران، اصحاب رسانه و حتی عموم مردم داشتند بر رفع موانع و رونق تولید تاکید ویژه ای داشتند.

استاندار آذربایجان شرقی، به سخنان فرماندهی کل سپاه پاسداران در جمع مردم البرز، مبنی بر این که “حیات اقتصادی کشور رو به رشد است و ما در حال سبقت گرفتن از فشارها و آرزوهای دشمن هستیم” اشاره کرد و گفت: شاید ظاهر این جمله برای برخی ناخوشایند باشد، اما باطنا آینده کشور نوید اقتصادی رو به رشد را می‌دهد.

وی افزود: ما از روزهای سخت که دشمن انتظار شکست داشت عبور کرده ایم و به سوی آینده ای متعالی برای کشور حرکت می‌کنیم، شاید اگر فشارهای دشمن نبود ما در چنین جلسه ای به فکر حل مشکلات تولید و صادرات نبودیم.

پورمحمدی با بیان این که در این مدت موجی برای حل مشکلات تولید به راه انداخته شده است، اذعان داشت: به طور مثال؛ سازمان بازرسی مصوب نموده است تا به شکایاتی که در خصوص موانع تولید وجود دارد به سرعت رسیدگی شود و یا مجلس و قوه قضائیه پای کار هستند تا مشکلات را حل کنند.

وی با بیان این که خصوصی سازی با تمام توان به میدان نیامده است، اذعان داشت: خصوصی سازی از اصول مترقی قانون اساسی و اصل ۴۴ است که تنها عدم احراز اهلیت باعث تخریب وجهه خصوصی سازی شده است و دولت برای جلوگیری از بزرگ شدن باید از برون سپاری کمک بگیرد.

پورمحمدی با تاکید بر ضرورت کوچک سازی دولت گفت: باید در واگذاری کارخانجات دولتی به بخش خصوصی دقت کرد.

استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به سفر اخیر آیت الله رئیسی به استان، عنوان نمود: سعی می‌شود در هر ماه سفر یکی از مقامات عالی کشور به استان را داشته باشیم، چنانکه سفرهای اخیر ریاست جمهوری، ریاست مجلس، ریاست بانک مرکزی، ریاست قوه قضائیه و… نمونه‌هائی از این سفرها هستند.