هزار کیلوگرم مواد مخدر در تبریز امحاء شد
هزار کیلوگرم مواد مخدر در تبریز امحاء شد
با حضور فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی و جمعی از مقام‌های اداری و نظامی استان، مقدار هزار کیلوگرم ماده مخدر در تبریز امحاء شد.

به گزارش عصرتبریز، سردار حسین عبدی در آیین امحاء هزار کیلوگرم ماده مخدر در تبریز به نحوه کشف مواد مخدر امحایی اشاره کرد و گفت: مواد مخدر امحاء شده در ۹۳۲ طرح استانی و در قالب ۲ هزار و ۲۵۲ مرحله عملیات پلیسی کشف شد که از این میزان ۴۸۰ کیلوگرم هروئین و بقیه موادمخدر صنعتی غیردارویی بود.

وی به آمار دستگیر شدگان مرتبط با مواد مخدر در آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و افزود: امسال تعداد ۴ هزار و ۱۲۹ نفر خرده فروش و توزیع‌کننده موادمخدر در سطح استان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی، مرکز ماده ۱۶ تبریز را به عنوان مهم‌ترین مرکز نگهداری و بازپروری معتاد در سطح کشور معرفی و اضافه کرد: از تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها دولتی و غیردولتی در سطح استان که با پلیس در امر مبارزه و مقابله با موادمخدر همکاری دارند، تشکر و قدردانی می‌کنم و ضرورت دارد این دستگاه‌ها در امر آموزش، درمان، پیشگیری و مقابله و همکاری هم‌افزایی بیشتری با پلیس استان داشته باشند.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی از نظر میزان آلودگی و نرخ شیوع و اعتیاد به موادمخدر وضعیت بهتری دارد، اما وجود موادمخدر و معتاد در هر جامعه‌ای باعث وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی فراوانی می شود و بر این اساس باید ریشه آن خشکانده شود.

عبدی گفت: اراده والایی در سطح کلان نظام جمهوری اسلامی برای مبارزه و مقابله با این معضل اجتماعی وجود دارد و در آذربایجان شرقی اقدامات خوبی در این حوزه صورت می‌گیرد.