قاتل نامرئی ۳ نفر را در سراب به کام مرگ کشاند
قاتل نامرئی ۳ نفر را در سراب به کام مرگ کشاند
سراب - سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: قاتل نامرئی سه نفر را در شهرستان سراب به کام مرگ کشاند.

به گزارش عصرتبریز، وحید شادی‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه نفر از اعضای خانواده‌ای در شهرستان سراب بر اثر نشت گاز مونوکسید کربن جان باختند.

وی افزود: کارشناسان اورژانس سراب به دنبال گزارش کاهش هوشیاری به مرکز اورژانس سراب سریعا عازم محل شدند پس از حضور در روستای میراکوه سفلی مشاهده کردند سه نفر از اعضای خانواده شامل مرد ۶۰ ساله، زن ۵۰ ساله و دختر ۲۰ ساله بر اثر نشت گاز سمی، بی‌رنگ و بی‌بو (مونوکسید کربن) جان خود را از دست داده‌اند و فوت آنها تایید شد.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با افزایش سرمای هوا، موارد ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن افزایش می‌یابد، گفت: برای جلوگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن باید از افراد آشنا با وسایل گرمایشی برای وصل کردن بخاری استفاده کرد و از سالم بودن دودکش آن اطمینان حاصل کرد.

شادی‌نیا به شهروندان توصیه کرد دودکش بخاری باید حالت T داشته باشد و دچار فرسودگی نشده باشد چون در این صورت باعث برگشت دود به داخل لوله بخاری می‌شود.

وی یادآور شد: آبگرمکن‌ ها نیز ممکن است باعث بروز مسمومیت شوند بنابراین باید حسن عملکرد این وسایل را نیز بررسی کرده و از دودکش بدون کلاهک نیز استفاده نکنیم.