نظارت بر طرح هادی روستاهای آذربایجان شرقی
نظارت بر طرح هادی روستاهای آذربایجان شرقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از اجرای طرح هادی روستاهای استان با هدف پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، موسی خلیل الهی ظهر امروز در سومین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان در سال ۹۸، ضمن عرض تسلیت به مناسبت زلزله اخیر در استان برای درگذشتگان آرزوی غفران الهی و برای مصدومین و آسیب دیدگان آرزوی صحّت و سلامت کرد.

وی با اشاره به نامه معاون قضایی دادستان کل کشور در خصوص تخلفات انجام یافته و بناهای غیرمجاز احداثی در امر ساخت و ساز در روستاهای سراسر کشور، تهیه و اجرای طرح هادی روستایی را از وظایف و اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ طبق اساسنامه و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی عنوان نمود و بر اجتناب سازمان ها و شرکت های خدمات رسان از ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده روستا تأکید کرد.

خلیل الهی همچنین بر تهیه امکانات و تجهیزات لازم از جمله بالگرد آب پاش توسط سازمان محیط زیست استان جهت استفاده در اطفاء حریق احتمالی جنگل ها و مراتع ارسباران تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان عدم اجرای کامل قانون حدنگار (کاداستر) در کشور را یکی از نقاط ضعف سازمان های دولتی در نگهداری از اموال و اراضی دولت دانست و خواستار همکاری تمام سازمان ها در اجرای قانون مذکور شد.

در این جلسه همچنین مدیرعامل آب منطقه ای استان به ارائه گزارش و اعلام نیازمندی ها در خصوص اقدامات و برنامه های شرکت آب منطقه ای استان در اجرای تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب پرداخت.

ارائه گزارش معاون دادگاه های عمومی و انقلاب تبریز در خصوص اراضی مربوط به یک پلاک ثبتی در تبریز از جمله موضوعات مطرح در این جلسه بود.

در ابتدای جلسه محبوب علیلو دادستان مرکز استان و دبیر شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان گزارشی از اقدامات در راستای اجرای مصوبات جلسه قبلی ارائه داد.