کاهش محسوس دما در آذربایجان‌شرقی
کاهش محسوس دما در آذربایجان‌شرقی
مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از کاهش محسوس دما از اواخر روز پنجشنبه ۲۳ آبان ماه خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، افشین ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: نفوذ زبانه پرفشار سرد و فعالیت سامانه بارشی به طور متناوب از اواخر وقت پنجشنبه ۲۳ آبان تا روز سه شنبه ۲۸ آبان، همه نواحی استان بویژه نواحی شمالی، شرقی و مناطق زلزله زده استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما افزود: با توجه به کاهش محسوس دما ۵ تا ۱۲ درجه سانتیگراد، توصیه می شود اقدامات لازم بویژه در مناطق زلزله‌زده استان بعمل آید.

ابراهیمی با اشاره به وزش تند باد های لحظه ای گفت: با توجه به وزش تند باد های لحظه ای(حدود ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر برساعت)، احتمال پرتاپ و سقوط اشیاء، شکستن درختان دور از انتظار نیست و توصیه می شود از ساختمان‌های نیمه کاره دوری و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از پرتاپ و سقوط اشیاء انجام گیرد.

وی ادامه داد: از روز شنبه بویژه از اواخر روز یکشنبه بارش باران و برف در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان مه گرفتگی، لغزندگی و کولاک برف پیش بینی می شود.

ابراهیمی گفت: هم اکنون کلیبر با در۱۰ درجه گرمترین و بستان آباد با یک درجه سانتی گراد سردترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۷ درجه بالای صفر است.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی بعمل آید.