راهیان نور فرزندان جامعه را بیمه می‌کند
راهیان نور فرزندان جامعه را بیمه می‌کند
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در این وضعیت هرقدر فرزندان ما با این فرهنگ بسیج و راهیان نور آشنا شوند قطعا بیمه خواهند شد.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور با ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره و اظهار کرد: امام رحمت‌الله در شکست حصر آبادان و دیگری در شکست حصر سوسنگرد از کلمه “باید” استفاده کرده است که در سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود را تاکید کردند.

وی با اشاره به نقش تجلایی، شهید مدنی و نقش رهبر معظم انقلاب در آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: وقتی رهبری شبانه وضعیت سوسنگرد را به خدمت امام می‌رساندند، ایشان فرمودند که حصر سوسنگرد تا فردا باید شکسته شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: نقش سپاه، بسیج و عشایر منطقه در سوسنگرد بسیار درخشان است.

وی با بیان اینکه بنده از اولین روز اعزام به راهیان نور رفته‌ام، گفت: انصافا محل آموزش و کلاس درس است زیرا در یادمان‌هایی که توسط راویان معتبر و حاضر در جنگ و بدون تحریف جنگ را بیان می‌کنند بسیار کارساز است.

امام جمعه تبریز گفت: راهیان نور برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس بهترین کار است به طوریکه بنده با چشمان خود دیدم که خانواده‌ای برای تفریح به خوزستان رفته و وقتی شلمچه و طلائیه را دیدند خیلی متحول شده بودند.

وی متذکر شد: برای تقویت راهیان نور هرقدر هزینه شود باز هم سرمایه‌‌گذاری است.

آل‌هاشم تصریح کرد: در این وضعیت هرقدر فرزندان ما با این فرهنگ بسیج و راهیان نور آشنا شوند قطعا بیمه خواهند شد.

وی، آغاز هفته بسیج را مورد اشاره قرار داد و گفت: تفکر بسیجی هویت اصلی سازمان بسیجی است و اگرچه جلوه اصلی آن وابسته به سپاه است ولی تفکری فراسازمانی و فرامرزی است زیرا به برکت همین تفکر است که فرهنگ بسیحی در همه جای منطقه و جهان سایه‌گستری کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد: امام رحمت‌الله معلم اول تفکر بسیجی در عصر حاضر بودند.

وی با استناد به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه تفکر بسیجی یک تفکر عینی و موجود در جامعه است، گفت: ایشان فرموده‌اند بسیج سیاست‌زده نیست.

امام جمعه تبریز توضیح داد: بسیجی مجاهد است ولی افراطی و بی‌انضباط نیست و عمیقا متدین است اما متحجر و خرافی نیست و به عبارتی بسیج اهل جذب است ولی اهل تساهل در اصول نیست.

وی ادامه داد: بسیجی مقید به اخلاق اسلامی است ولی ریاکار نیست، بسیجی اهل آبادگری است اما خود اهل دنیا نیست.

آل‌هاشم اذعان داشت: بسیجی پایدار خطوط بین حدفاصل حق و باطل است.

وی ادامه داد: تفکر بسیجی در جهان معاصر مرهون امام خمینی است و امام رحمت‌الله نیز پدر و معلم این تفکر و تشکل در عصر جدید است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تفکر بسیجی ویژگی‌هایی اصلی دارد که آن از دیگر تشکل مبارز و مردمی جهان متمایز می‌کند، گفت: این شاخص‌هاست که به بسیج جنبه الهی و الگویی داده است.

وی ابراز کرد: به خاطر وجود همین مختصات و عینیت آثار و برکات بسیج است که بازدارنده در همه موارد می‌باشد.

امام جمعه تبریز در پایان گفت: انتظار جامعه انقلابی و امام جامعه از بسیجیان این است که بیش از هرکسی اخلاص عمل را در کار خود فراموش نکنند.