«روحانی» چهارشنبه به ‌آذربایجان‌شرقی سفر می‌کند
«روحانی» چهارشنبه به ‌آذربایجان‌شرقی سفر می‌کند
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: سفر فردای رئیس‌جمهور به استان آذربایجان‌شرقی لغو و به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه خبر درگذشت مرحومه «صدیقه فریدون» همشیره مکرمه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی موجب تأثر و تألم فراوان شد، اظهار داشت: اینجانب به نمایندگی از مردم قدرشناس آذربایجان‌شرقی، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان استان، این مصیبت را به رئیس جمهور محترم و خانواده معزز آن مرحومه، تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان از درگاه باری‌تعالی صبر و اجر خواستارم.

وی افزود: سفر رئیس جمهور که قرار بود روز دوشنبه چهارم آذر به استان انجام شود، به زمان دیگری موکول شده است.

پورمحمدی اظهار امیدواری کرد که سفر رئیس جمهور و اعضای هیأت محترم دولت که طی روزهای آینده انجام خواهد شد، موجب تسریع در روند توسعه و پیشرفت استان شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در جریان این سفر از روند بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های سراب و میانه در استان بازدید و با آسیب‌دیدگان این حادثه دیدار می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح پروژه خط‌آهن میانه- بستان‌آباد با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: مراسم بهره‌برداری رسمی از این پروژه با حضور و سخنرانی دکتر روحانی در شهرستان بستان‌آباد برگزار می‌شود.

پورمحمدی اضافه کرد: همزمان با افتتاح این پروژه، بیش از ۱۰۷ پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی و صنعتی با اشتغال‌زایی ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مهم در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در حوزه انرژی، بهداشت و درمان، راه، کشاورزی و صنایع غذایی و همچنین منطقه آزاد ارس اجرا شده‌اند، افزود: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان، عملیات اجرایی ۱۲ پروژه جدید با اشتغال‌زایی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز آغاز می شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: رئیس جمهور با حضور در جلسه شورای اداری استان، مسائل و مشکلات استان را بررسی و در خصوص سیاست‌های کلان اجرایی و برنامه‌های دولت برای توسعه استان آذربایجان شرقی سخنرانی خواهد کرد.

علی‌اصغر احمدی، معاون هماهنگی و پیگیری امور استان‌های دفتر ریاست جمهوری در مورد وضعیت سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به استان آذربایجان شرقی پس از درگذشت خواهرش، صدیقه فریدون گفت: به دلیل فوت خواهر رئیس‌جمهور سفر ایشان به استان آذربایجان که قرار بود فردا دوشنبه صورت گیرد، لغو و به صبح روز چهارشنبه موکول شد.