دستور سرنگون کردن جنگنده روسی از سوی دولت ترکیه صادر شده بود
دستور سرنگون کردن جنگنده روسی از سوی دولت ترکیه صادر شده بود

عصر تبریز:منابع ترکیه از بروز اختلاف میان دولت ترکیه و ارتش این کشور درقبال هواپیمای ساقط شده به دست نیروی هوایی این کشور خبر دادند. به گزارشrasthaber، روزنامه سوزجو ترکیه در گزارشی اعلام کرد نیروی هوایی ترکیه از هویت همه هواپیماها در آسمان اطراف این کشور مطلع است و این دقیقا ادعای «رجب طیب اردوغان» […]

عصر تبریز:منابع ترکیه از بروز اختلاف میان دولت ترکیه و ارتش این کشور درقبال هواپیمای ساقط شده به دست نیروی هوایی این کشور خبر دادند.

IMG_20151206_232202

به گزارشrasthaber، روزنامه سوزجو ترکیه در گزارشی اعلام کرد نیروی هوایی ترکیه از هویت همه هواپیماها در آسمان اطراف این کشور مطلع است و این دقیقا ادعای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه را در که گفته بود اگر می دانستیم که آن جنگنده برای کشور روسیه بود جور دیگری عمل می کردیم، نقض می کند.

یک مقام نظامی ترکیه در گفتگو با این روزنامه از اقدام عجولانه دولت ترکیه در اعلام سرنگون کردن جنگنده روسی انتقاد و اعلام کرد ارتش سعی در جبران این خطای دولت داشته و با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده مجهول الهویه ای را ساقط کرده است.

این منبع همچنان تاکید کرد که اگر سیاستمداران ترکیه سکوت می کردند ارتش می توانست این مساله را در زمان سریع تری حل کند.

در همین حال، منابع ترک از وقوع اختلاف میان ستاد ارتش و کاخ ریاست جمهوری ترکیه در زمینه ساقط کردن جنگنده روسی خبر می دهند.

این در حالی است که به رغم ادعای دولت ترکیه در متهم کردن عناصر ارتش در زمینه جنگنده روسی، ارتش کشف کرده است که دستور سرنگون کردن جنگنده روسی پیشتر از سوی دولت ترکیه صادر شده بود و مسئولان سیاسی ترکیه باید پاسخگوی عواقب این اقدام باشند.