امید به زندگی مردم آذربایجان‌شرقی بالاست
امید به زندگی مردم آذربایجان‌شرقی بالاست
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی جزو استان های پیر کشور محسوب شده و این نشان از امید به زندگی بالا در بین مردم استان و تندرستی و سلامت بالای آن است.

به گزارش عصرتبریز، محسن ارشدزاده، پیش از ظهر امروز در نشست خبری آیین افتتاحیه نخستین هتل آپارتمان سالمندی در مراغه، با اعلام مطلب فوق افزود: متوسط سالمندی در کشور ۱۰ درصد جمعیت است، اما در استان ما این میزان ۱۱ درصد بوده و این یعنی یک درصد بیشتر از نسبت کشوری هستیم.

او با اشاره به فعالیت ۹ مرکز شبانه‌روزی و ۱۳ مرکز روزانه نگهداری سالمندان در استان اظهار داشت: بیش از ۶۰ میلیارد تومان توسط خیرین پروژه و ساختمان در استان در حوزه بهزیستی ساخته شده است که از این حیث در رتبه یک کشوری در بحث کمکهای مردمی هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به جمعیت ۱۱ درصدی سالمندان در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ۴۲۰ هزار نفر در استان به سن سالمندی رسیده اند که ۴۶ هزار نفر از این عزیزان از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

او ادامه داد: ۱۰۰۰ نفر از سالمندان استان نیز از خدمات نگهداری اداره کل بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

ارشدزاده با بیان اینکه سالمندی در استان خانواده محور است و سالمندان توسط خانواده های خود نگهداری می شوند، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ احترام و نگهداری محبت آمیز سالمندان را حفظ کنیم.

او با اشاره به واگذاری ۹۸ درصد خدمات بهزیستی به بخش خصوصی و خیریه عنوان داشت: امروز ۳۶ مرکز شبانه‌ روزی در استان فعال هستند که ۳۰ عدد از آنها به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.

مدیرکل بهزیستی، با بیان اینکه ۱۹۵۰ نفر کودک بدسرپرست و بی سرپرست در استان وجود دارد، یادآور شد: ۲۵۰ نفر از آنها در مراکز بهزیستی و یک هزار و ۷۰۰ نفر از آنها توسط خانواده‌ها نگهداری می‌شود.

ارشدزاده با اشاره به آمار معلولین شاغل در اداره کل بهزیستی استان گفت: ۳۳ نفر معلول در اداره کل بهزیستی استان شاغل هستند که با لحاظ ۹۰۰ نفر نیروی کار موجود، این تعداد از ۳ درصد سهمیه قانونی اشتغال معلولین در ادارات بیشتر است.

او ادامه داد: در سال ۹۴ حدود ۲۰۰ نفر نیروی کار استخدام شدند که ۸ نفر از این همکاران جزو معلولین بودند.