حافظه بلند مدت علیه حافظه بلند مدت
حافظه بلند مدت علیه حافظه بلند مدت
تراکتور یک رویارویی سرنوشت ساز مقابل نفت مسجد سلیمان در پیش دارد.

به گزارش عصر تبریز، تراکتور در یک دیدار حساس از هفته شانزدهم لیگ برتر، روز پنج شنبه در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف نفت مسجد سلیمان خواهد رفت. این دو تیم در شرایطی به مصاف هم می روند که با بررسی های آماری در مورد نتایج دو تیم و مقایسه آن با نتایج رویارویی های قبلی شان، با یک پارادوکس مواجه می شویم.

حافظه بلند مدت علیه حافظه بلند مدت

اگر به رویارویی های قبلی دو تیم مراجعه کنیم، تراکتور شانس بیشتری برای پیروزی خواهد داشت. در پنج بازی اخیر دو تیم در سال های اخیر، تراکتور صاحب سه برد شده و دو بازی نیز با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسیده است. در این پنج بازی تراکتور هشت بار موفق به باز کردن دروازه نفت شده و این در حالی است که مسجد سلیمانی ها تنها یک بار در طی پنج تقابل اخیرشان، به تراکتور گل زده اند!

با بررسی پنج بازی اخیر دو تیم در فصل جاری اما ورق برگشته و شانس نفت مسجد سلیمان برای بازگشت دست پر به خانه اندکی بالاتر به نظر می رسد. تراکتور در پنج بازی اخیر خود یک برد، دو باخت و دو مساوی داشته است. نفت نیز در پنج بازی اخیر خود صاحب دو برد و سه مساوی شده است. به این ترتیب متوجه یک نکته مهم می شویم؛ نفتی ها در طی هفته های اخیر روند خوبی داشته اند و از آخرین شکست شان مدت زیادی می گذرد. به این ترتیب شکست دادن این تیم، کار آسانی نخواهد بود.

نیاز مبرم تراکتور به سه امتیاز بازی

بدون در نظر گرفتن آمار و ارقام، تراکتور نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز در این بازی خانگی دارد. این تیم برای اینکه از قافله مدعیان عقب نماند، محکوم به کسب برد در بازی روز پنج شنبه است. سرخ پوشان فوتبال آذربایجان دو دیدار معوقه نیز در پیش دارند و پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان می تواند آنها را بار دیگر در یک مسیر مثبت در امر نتیجه گیری قرار داده و با روحیه ای بالاتر آنها را به استقبال دو بازی معوقه پیش رو ببرد.