ذخایر مس آذربایجان رتبه اول کشوری را دارد
ذخایر مس آذربایجان رتبه اول کشوری را دارد
نایب رئیس مجلس گفت: مدیرعامل سابق شرکت ملی مس همه امکانات را متعلق به کرمان می‌دانست در حالی که ذخایر مس آذربایجان رتبه اول کشوری را دارد.

به گزارش عصرتبریز، مسعود پزشکیان در آیین افتتاح پروژه‌های تکمیلی چرخه تولید مجتمع مس سونگون، با تاکید بر اینکه وحدت و انسجام مدیران استان، امکانات مس سونگون را که به شهر دیگر انتقال یافته بود، دوباره به استان بازگرداند، اظهار داشت: با این وحدت است که امروز در استان در حوزه‌های جاده، راه آهن و معدن تحولات خوبی رخ داده است.

وی با بیان اینکه قدرت هایی هستند که امکانات را می خواهند به استان های خود ببرند، افزود: به برکت همین اقدامات، توسعه را برای استان پیگیری می‌کنیم. عدالت این نیست که یک جایی بهشت شود و جای دیگر در فقر بماند، عدالتی که به دنبال آن هستیم این است که نه سهم جای دیگر را می‌خواهیم و نه اجازه می‌دهیم سهم ما به جای دیگر برود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویکردهای غلط برخی از مدیران سابق مس در توجه صد در صدی به مس کرمان و بی توجهی به مس آذربایجان، گفت: مدیرعامل سابق شرکت ملی مس فقط به خاطر اینکه مخالف توسعه سونگون بود عوض شد چراکه همه امکانات را متعلق به کرمان می‌دانست در حالی که ذخایر مس آذربایجان رتبه اول کشوری مس را دارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح‌های جدید مس سونگون، چندین هزار میلیارد سرمایه گذاری خواهد شد و ده ها هزار نیروی انسانی مشغول به کار خواهند شد، ابراز داشت: دولت دوازدهم در این استان در تحریم کارهایی کرد که واقعا چشمگیر بود. در حوزه قطار، مترو، معدن، دریاچه ارومیه و ده ها عنوان دیگر خدماتی رخ داد.

پزشکیان، افزود: دولت در این استان نفلین سینیت را که چندین دهه بلاتکلیف بود، در بدترین شرایط اقتصادی کشور عملیات اجرایی و سرمایه‌گذاری آن را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از نا امیدی حرف می‌زنند، خاطرنشان کرد: تلاش زیادی برای توسعه این استان صورت گرفته و باید قدردان بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وحدت و انسجام می‌تواند ما را در برابر آمریکا و اروپا و زورگویانی که می‌خواهند ما را به زانو دربیاورند، پیروز گرداند، گفت: این وحدت باید بین مردم و مسئولان و نمایندگان وجود داشته باشد و تداوم یابد تا به توسعه مطلوب برسیم.