۹۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه وارد شده است
۹۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه وارد شده است

عصر تبریز: معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی از ورود حدود ۹۰ میلیون مترمکعب به دریاچه ارومیه طی ماه های مهر و آبان خبر داد. به گزارش اروم نیوز، حجت جباری در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: طبق آخرین پایشها تراز آبی دریاچه ارومیه […]

عصر تبریز: معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی از ورود حدود ۹۰ میلیون مترمکعب به دریاچه ارومیه طی ماه های مهر و آبان خبر داد.

IMG_2631

به گزارش اروم نیوز، حجت جباری در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: طبق آخرین پایشها تراز آبی دریاچه ارومیه یک هزارو ۲۷۰ مترو ۱۵ سانتی متر است که این میزان ۳۴ سانتی متر نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه از ۳۱ شهریوار ماه که آخرین روز سال آبی محسوب می شود ما هر ساله بطور متوسط ۳۰ سانتیمتر کاهش در تراز آب دریاچه ارومیه داشتیم اما امسال به دلیل میزان بارندگی و اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه ا ین افت تراز کاهش پیدا کرده است.

IMG_2599

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی از آبگیری حدود ۷۰۰ کیلومتر از بخش جنوبی دریاچه ارومیه که قبلا خشک شده بود خبر داد و افزود: طبق پیش بینی ها امیدواریم وضعیت دریاچه ارومیه بهبود یافته و به شرایط تثبیت برسد.

جباری به میزان حجم ورودی آب به دریاچه ارومیه طی دو ماه گذشته نیز اشاره کرد و افزود: طی ماه های مهر و آبان سال جاری حدود ۴۵ میلیون متر مکعب از طریق رودخانه‌ها به دریاچه ارومیه سرریز شده و تقریبا همین مقدار نیز از طریق بارندگی وارد دریاچه ارومیه شده که جمعا ۹۰ میلیون متر مکعب می شود.

IMG_2606

وی اتصال زرینه رود به سیمینه‌رود را نیز یکی از پروژه‌های مهم در احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: با توجه به رسوباتی که در مسیر جریان آب ورودی به دریاچه بود و امکان انتقال آب از زرینه رود به پیکره دریاچه ارومیه را سد کرده بود، اتصال این رودخانه به سیمینه رود باعث شد جریان ورودی آب به دریاچه ارومیه تسهیل شود.