سقوط هواپیمای اوکراینی در پرند
سقوط هواپیمای اوکراینی در پرند
یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین در پرند سقوط کرد.

به گزارش عصرتبریز، یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

اخبار اولیه حاکی است؛ این هواپیما که عازم کی‌یف پایتخت اوکراین بوده است ۱۸۰ مسافر و خدمه داشته است.

به گفته مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل سقوط این هواپیما در محدوده شاهد و پرندک اعزام شده است.

برخی منابع خبر دادند که سرنشینان هواپیما شامل ۷۰ مرد، ۸۱ زن و ۱۵ بچه بوده اند.

فتحی مدیرعامل هلال احمر استان تهران دقایقی پیش در گفت‌وگو با شبکه خبر اعلام کرد: تمام نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان تهران بلافاصله پس از سقوط هواپیما به محل اعزام شدند و تاکنون هیچ فرد زنده‌ای یافت نشده است.

وی افزود: ۱۴۵ امدادگر در حال جمع‌آوری اجساد هستند و نیروهای نظامی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و اورژانس در حال کمک‌رسانی هستند تا اجسادی که پراکنده شده‌اند، جمع‌آوری شوند.

به گفته فتحی، اجساد تحویل مقامات قضائی خواهد شد.

وی محل دقیق حادثه را خلج‌آباد شاهدشهر شهریار عنوان کرد.

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: بیشتر مسافران هواپیما، اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده اند و مسافرانی با سایر ملیت‌ها نیز در این پرواز حضور داشتند.

در اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری آمده است: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ روز چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بوده و برسی‌های اولیه حاکی از جان باختن تمام سرنشینان هواپیماست.

گروه‌های تجسس و نجات به محل سانحه اعزام شده اند و گروه بررسی سانحه مطابق استانداردهای جهانی تشکیل شده و فرایند جمع آوری اطلاعات و بررسی سانحه آغاز شده است.

بیشتر مسافران هواپیما، اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده اند و مسافرانی با سایر ملیت‌ها نیز در این پرواز حضور داشتند.

جزئیات بیشتر و نتایج بررسی‌ها پس از گزارش گروه بررسی سانحه، اطلاع رسانی خواهد شد.