تکذیب سرطان‌زا بودن شیرهای پاستوریزه در تبریز
تکذیب سرطان‌زا بودن شیرهای پاستوریزه در تبریز
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به خبر سرطان‌زا بودن شیرهای پاستوریزه در تبریز گفت: بررسی‌های اداره کل استاندارد نشان می‌دهد این خبر کذب محض است.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در پنجاه و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: لازم است، کارشناسان در اظهار نظرهای خود دقت لازم را داشته باشند و از بیان مطالب غیرمستند و ایجاد ناامنی روانی در جامعه خودداری کنند؛ خبرنگاران نیز در انتشار اخبار و اظهارنظرهای اعلامی اعتبار و صحت آنها را دقیق‌تر بررسی کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتشار خبر نادرست سرطان‌زا بودن ۶۲ درصد شیرهای پاستوریزه در تبریز گفت: بررسی‌های اداره کل استاندارد و سایر مراجع دارای صلاحیت نشان می‌دهد این خبر کذب محض است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع آلودگی برخی از محصولات غذایی به دارو در بعضی نقاط کشور اذعان داشت: تردید نداریم این مسئله دسیسه بدخواهان کشور است؛ صادرات شیرینی و شکلات کشور رقم قابل توجهی است و معاندان اگر بخواهند به کشور ضربه اقتصادی وارد کنند بهترین عرصه همین صنایع کیک و شیرینی است.

این مسوول ادامه داد: از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تقاضا داریم این مسائل را به جد پیگیری کنند؛ نیروهای انسانی شاغل در واحدهای تولیدی آموزش‌های لازم را برای مواجهه مناسب با این اتفاقات ببینند و پدافند غیرعامل استانداری نیز اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

وی با بیان اینکه احساس ناامنی بدتر از خود ناامنی است، بر ورود دستگاه قضایی و تشکیل کارگروه مقابله و مستندسازی شرایط تاکید کرد.