بهره‌برداری از ۱۳۶۵ پروژه عمرانی در آذربایجان‌شرقی
بهره‌برداری از ۱۳۶۵ پروژه عمرانی در آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح یک‌هزار و ۳۶۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در سطح استان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی در تشریح پروژه‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر، اظهار داشت: از مجموع این پروژه‌ها، ۷۸۸ پروژه در مناطق شهری و ۵۷۷ پروژه در مناطق روستایی اجرا شده است و ۱۱۵ پروژه نیز جزو پروژه‌های ملی به شمار می‌آیند.

وی افزود: ۱۱۲ پروژه از پروژه‌های دهه فجر با اعتبار ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری‌ها و ۳۷۷ پروژه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان توسط دهیاری‌های استان اجرا شده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه از مجموع این پروژه‌ها، ۲۲۸ پروژه، اقتصادی و یک‌هزار و ۱۳۷ پروژه عمرانی است، افزود: ارزش پروژه‌های اقتصادی ۵۰۰ میلیارد تومان و ارزش پروژه‌های عمرانی بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

استاندار آذربایجان‌شرقی به مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر نیز اشاره کرد و یادآور شد: راه‌اندازی ۴۵ سایت مخابراتی، آبرسانی به ۱۷ روستا و گازرسانی به ۹۵ روستا، نوسازی هشت هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی، خط انتقال اتیلن از میاندوآب به تبریز، ۴۰ مدرسه و ۲۲ مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی، آبیاری نوین در ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان، بهسازی راه دسترسی ۲۰ روستا، سه قطعه از بزرگراه خواجه- ورزقان، یک قطعه از بزرگراه صوفیان- شبستر و تعدادی از ایستگاه‌های باقی‌مانده خط یک متروی تبریز از جمله پروژه‌های مهمی هستند که دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.