بورس تهران با ۲۰۱۲ واحد مثبت به استقبال روز طبیعت رفت
بورس تهران با ۲۰۱۲ واحد مثبت به استقبال روز طبیعت رفت
بورس تهران با رشد ۲۰۱۲ واحدی بر بام ۵۴۸ هزار واحد ایستاد و با بازدهی ۰٫۳۷ درصدی به استقبال روز طبیعت رفت.

به گزارش عصرتبریز، بورس تهران امروز با رشد ۲۰۱۲ واحدی بر بام ۵۴۸ هزار واحد ایستاد و با بازدهی ۰٫۳۷ درصدی به استقبال روز ملی جمهوری اسلامی ایران و روز طبیعت رفت.

در شروع معاملات امروز مانند روال چندین ماهه هسته معاملات با اختلال روبرو و زمان معاملات بورس تهران با نیم ساعت تاخیر آغاز شد اما با توجه به اینکه مشکل هسته معاملات در فرابورس و بورس تهران به دفعات تکرار شده است ولی باز این مشکل پابرجاست و متاسفانه مسئولین کمترین توجه را به این امر مهم دارند که باعث ضرر و زیان معامله گران و سهامداران می‌شود.

به‌دلیل اختلال در سامانه معاملات و مشکل در نمایش قیمت‌ها در سامانه‌های آنلاین، بازار با روند منفی آغاز شد. اما در ادامه با تقاضا در گروه بانکی و خودرویی روند معاملات بهبود یافت و اکثر سهام از منفی به مثبت کامل روزانه رسیدند.

شاخص کل هم وزن نیز با ۱۲۳۰ واحد رشد به کانال ۱۹۶ هزار واحد رسید. نمادهای ومعادن، اخابر، و بورس به ترتیب با ۴۶۴، ۲۹۲ و ۲۰۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای حکشتی، شتران، پاکشو و شبریز به ترتیب با ۳۷۲، ۳۰۶، ۱۹۹ و ۱۹۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

در بازار امروز بالای ۵۶۲۸ میلیارد تومان سهام و اوراق مورد داد و ستد قرار گرفت که ارزش معاملات اندکی کاهش نسبت به دیروز را نشان می‌دهد.

شاخص کل فرابورس با رشد یک واحدی در ۷۰۲۰ واحد ایستاد و ارزش معاملات بیش از ۲۷۲۸ میلیارد تومان بود.

نمادهای ومهان و زاگرس به ترتیب با ۸٫۲۹ و ۷٫۲۲ واحد بیشترین تاثیر منفی و نمادهای فرابورس، شگویا، مادیرا، توریل، و وهور به ترتیب با ۷٫۹۵ و ۷٫۷۸ و ۵٫۹۲ و ۴٫۱۵ و ۳٫۸۴ بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند.