ساعات کار ادارات آذربایجان‌شرقی کاهش یافت
ساعات کار ادارات آذربایجان‌شرقی کاهش یافت
معاون سیاسی، امنیتی ‌و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون ادارات از روز شنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ به فعالیت می‌پردازند.

به گزار عصرتبریر، علیار راستگو در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت ادارات استان از ۲۳ فروردین با دو سوم کارکنان ادامه می‌یابد، گفت: تاکنون ادارات با یک سوم ظرفیت خود کار می‌کردند، اما از روز شنبه آینده از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ به فعالیت می‌پردازند.

وی در خصوص نحوه فعالیت اصناف نیز اظهار کرد: ‌اصناف و مشاغل ضروری مردم مثل سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و اصناف کم ریسک که لیست آنها توسط اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت آماده شده است، با مجوز دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خواهند کرد.

راستگو، با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری هوشمند تا پایان فروردین ماه ادامه دارد گفت: از روز شنبه ۲۳ فروردین صنوف کم ریسک که در آنها کمترین تجمع رخ می‌دهد برابر دستور العمل ابلاغی و با رعایت موازین بهداشتی آغاز به کار خواهند کرد.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: صنوف پرریسک از قبیل کافی شاپ‌ها و استخر و مراکزی که در آنها تجمع رخ می‌دهد نیز تا پایان فروردین تعطیل هستند و برای ادامه فعالیت آنها پس از فروردین نیز در آینده تصمیم گیری خواهد شد.

وی از فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی خواست تا طرح فاصله گذاری هوشمند را با جدیت دنبال کنند افزود: اجرای این طرح در برخی از صنوف تا آخر این ماه ادامه می‌یابد و از ورود افراد غیربومی به استان و از خروج افرادبومی هم جلوگیری می‌شود.