استقبال بهاری بورس از رئیس جدید 
استقبال بهاری بورس از رئیس جدید 
شاخص کل بورس امروز با رشد ۱۵۴۲۲ واحدی بر فراز کانال ۶۲۳ هزار ۲۷۸ واحد رسید و بازدهی ۲٫۵۴ درصدی را ثبت نمود.

به گزارش عصرتبریز، امروز با حضور وزیر اقتصاد، مراسم تودیع و معارفه رئیس پیشین و جدید سازمان بورس اوراق بهاردار انجام شد و حسن قالیباف اصل بطور رسمی سکان دار بازار سرمایه شد.

بازار امروز نیز در واکنش به این تغییر یک بازار سبز را به نمایش گذاشت و با صف‌های خرید به استقبال ریاست جدید رفت.

شاخص کل بورس امروز با رشد ۱۵۴۲۲ واحدی بر فراز کانال ۶۲۳ هزار ۲۷۸ واحد رسید و بازدهی ۲٫۵۴ درصدی را ثبت نمود.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۴۲۶۰ واحدی بر قله ۲۱۹ هزار و ۷۵۶ واحد ایستاد و نزدیک ۲ درصد بازدهی را ثبت نمود و نشان از رشد دسته جمعی گروه‌های مختلف بازار داشت. 

در بازار بورس به تنهایی ارزش معاملات بالای ۶۳۷۲ میلیارد تومان بود که رشد حدود ۱۱ درصدی نسبت به دیروز داشت.

نمادهای فولاد، فملی، کگل، تاپیکو، وغدیر، رمپنا و پارسان بیشترین تاثیر مثبت در رشد امروز شاخص کل را داشتند و نماد چدن با رشد ۱۵٫۲۶ درصدی بیشترین افزایش قیمت و فسپا با ۴٫۰۵ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشتند. همچنین نمادهای رانفور و ونفت برترین تقاضا در بازار بورس را به خود اختصاص دادند. 

شاخص فرابورس با ۱۹۰ واحد افزایش به رقم ۷۹۶۱ واحد رسید و ارزش معاملات بالای ۳۵۹۸ میلیارد تومان بود که نمادهای میدکو، صبا، زاگرس، ذوب، شگویا، وملل و دماوند بیشترین تاثیر در رشد را به خود اختصاص دادند. 

طبق وعده وزیر اقتصاد در اواسط اردیبهشت ماه عرضه سهام دولتی با تخفیف ۲۰ درصد در قالب صندوق‌های قابل معامله ETF برای عموم مردم را شاهد خواهیم بود. همچنین با تایید وزیر، مصوبات قوانین جدید روز چهارشنبه گذشته به حالت تعلیق درآمد.