کامبک بورس با فارس برای استقبال از شستا
کامبک بورس با فارس برای استقبال از شستا
شاخص بورس تهران امروز با رشد ۱۹۳۷ درصدی در پایان معاملات، در کانال ۶۲۶ هزار واحدی باقی ماند.

به گزارش عصرتبریز، بورس تهران امروز را منفی آغاز نمود ولی در نهایت با رشد ۱۹۳۷ واحدی به رقم ۶۲۶ هزار و ۴۶۶ واحد رسید و مثبت به کار خود پایان داد.

امروز بازار کار خود را منفی آغاز شد و اکثر سهام‌ها با صف فروش و در کف قیمتی شروع کردند و شاخص کل نزدیک به ۸۰۰۰ واحد منفی بود. اما با بازگشایی نماد فارس و تاثیر حدود ۳۰۰۰ واحد مثبت بر شاخص و نیز بهبود روند معاملات و افزایش تقاضا در اکثر نمادها، در نهایت بورس مثبت پایان یافت. یکی از دلایل اصلی منفی این روزها، مشکلات هسته معاملات و اختلالات سامانه‌های کارگزاری تاخیر در نمایش قیمت‌ها است که باعث هیجان در خرید و فروش سهامداران می‌شود. 

شاخص کل هم وزن با ۵۳۰ واحد کاهش به ۲۱۹ هزار ۱۴۹ واحد رسید که نشان از رشد نمادهای شرکت‌های بزرگ دارد. 

ارزش معاملات بالای ۵۲۵۰ میلیارد تومان بود که حدود ۱۸ درصد کاهش به روز گذشته داشت.

نمادهای فارس، همراه، کگل، اخابر، کچاد، تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت و نماد فولاد بیشترین تاثیر منفی را داشت. 

شاخص فرابورس با ۴۵ واحد کاهش به ۷۹۹۷ واحد رسید و برای خرید عرضه سهام شستا برخی اقدام به فروش و تامین نقدینگی نمودند. ارزش معاملات فرابورس بالای ۳۵۹۲ میلیارد تومان بود. 

فردا در بازار بورس سهام هلدینگ سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا عرضه خواهد داشت که ۸ درصد آن برای عموم مردم و دو درصد برای صندوق‌های با درآمد ثابت خواهد بود. این عرضه با قیمت هر سهم ۸۶۰ تومان انجام خواهد شد که در حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی مورد نیاز است که با توجه به استقبال سهامداران از عرضه‌های اولیه و رشد ارزش معاملات با موفقیت انجام خواهد شد.