تجهیز موزه‌ شعر و ادب آذربایجان در مقبره‌الشعرا
تجهیز موزه‌ شعر و ادب آذربایجان در مقبره‌الشعرا
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی با اشاره به آماده‌سازی موزه شعر و ادب آذربایجان در مقبره‌الشعرا، از نظارت مستمر بر روند تجهیز این موزه خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، احمد حمزه‌زاده در بازدید از روند آماده‌سازی و تجهیز موزه شعر و ادب آذربایجان، با تاکید به لزوم تسریع تجهیز و آماده‌سازی موزه شعر و ادب آذربایجان، گفت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های فرهنگی آذربایجان، پیشینه غنی آن در حوزه شعر و ادبیات است که نقش آن را شاعران و ادیبان بزرگی در کتیبه روزگار آذربایجان و ایران ماندگار ساخته‌اند.

وی با اشاره به این‌که مقبره‌الشعرا از مهم‌ترین اماکن فرهنگی استان به شمار می‌آید که نقش ادبیات کهن تا معاصر را می توان در آن یافت، ادامه داد: این مکان مقدس ادبی شاعران و ادیبان بزرگی را در دل خود جای داده است که همه ساله بسیاری از شیفتگان شعر و ادب ایران و آذربایجان را گردهم می‌آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی افزود: در راستای تجهیز شایسته این مکان و تبدیل آن به موزه‌ای تخصصی، مجوز فعالیت موزه شعر و ادب آذربایجان صادر شده و تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان به موزه ای فعال در این حوزه تبدیل خواهد شد.

حمزه‌زاده اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان به طور مستمر بر نحوه مرمت بنا و همچنین تهیه محتوای با ارزش و تخصصی این موزه نظارت خواهد داشت و اقدامات لازم را در این راستا انجام خواهد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این بازدید با اشاره به این‌که تجهیز موزه شعر و ادب آذربایجان به سرعت در حال پیگیری است، ادامه داد: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان، روند تجهیز و مرمت موزه شعر و ادب آذربایجان تسریع یافته و در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور، تاکید کرد: با توجه به این‌که موزه شعر و ادب آذربایجان از اهمیت بسیاری برخوردار است، با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی نظیر اداره کل میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین شهرداری تبریز در تلاشیم تا در اسرع وقت محتوای موزه شعر و ادب آذربایجان را تهیه و این مکان را آماده بازدید علاقه مندان کنیم.