لزوم رعایت مراقبت‌های بهداشتی تا ریشه‌کنی کامل کرونا
لزوم رعایت مراقبت‌های بهداشتی تا ریشه‌کنی کامل کرونا
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی از مردم خواست مراقبت‌های بهداشتی را تا ریشه‌کنی کامل بیماری کرونا رعایت کنند.

به گزارش عصرتبریز، علیار راستگو عصر امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کارگروه مدیریت جو روانی ستاد مقابله با کرونای استان با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در مقابله با بیماری کرونا از لحاظ امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشکلی ندارد، اظهار داشت: این استان، امکانات لازم را از لحاظ ظرفیت بستری، کادر درمانی و پزشکی دارد و در صورت ضرورت، توان تجهیز بیمارستان‌های بیشتری برای کنترل بحران احتمالی داریم.

وی با اشاره به ایجاد نقاهتگاه‌هایی برای بیماران کرونایی در استان گفت: چهار نقاهتگاه در تبریز به همراه نقاهتگاه‌هایی در مراغه، مرند و سراب با مسئولیت ارتش ایجاد شده است و نقاهتگاه‌های شهرستان‌های هشترود، شبستر، اهر، ملکان و بناب نیز توسط سپاه در دست اقدام است.

راستگو ادامه داد: برای دوران پساکرونا کار سختی پیش رو داریم که بلافاصله بعد از پایان بیماری باید شرایط ویژه‌ای برای ارتقای بهداشت روانی جامعه فراهم شود که در این مرحله نهادهای حمایتی باید وارد کار شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در حال حاضر، برخی کسب‌وکارها به راه افتاده‌اند و اکثریت مردم فاصله‌ها را رعایت می‌کنند، هر چند باید بدانیم تا زمانی که واکسن این بیماری کشف نشده مراقبت‌های فردی باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه هم کادر بهداشتی و هم دستگاه‌های پشتیبان، تمامی امکانات خود را به صحنه آورده‌اند، گفت: در روزهای ابتدایی با مشکلاتی همچون کمبود مواد ضدعفونی در بازار مواجه بودیم اما حالا مواد ضدعفونی در بازار استان به حد اشباع رسیده و در بحث ماسک نیز علاوه بر تولیدات کارخانه‌ای، مردم دست به دست هم برای تولید این محصول تلاش می‌کنند.

راستگو در ادامه با اشاره به نقش ویژه رسانه‌های استان در اقناع افکار عمومی گفت: نتیجه این اقناع افکار عمومی را به خوبی در روز ۱۳ فروردین شاهد بودیم که پس از این نیز به ظرفیت رسانه‌ها و مطبوعات، نیاز ویژه‌ای داریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر لزوم همکاری ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌های رسمی استان و از سوی دیگر فعال‌تر شدن روابط عمومی ادارات برای انتشار مناسب عملکرد دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.