شاخص کل بورس به یک میلیون واحد بازگشت
شاخص کل بورس به یک میلیون واحد بازگشت
شاخص بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹ با رشد ۶ هزار واحدی، به یک میلیون و ۱۸۷۲ واحد رسید.

به گزارش عصرتبریز، بورس تهران امروز پس از چند روز دوباره به یک میلیون واحد رسید. در پایان معاملات امروز شاخص کل ۶ هزار و ۶۹۲ واحد افزایش یافت و رقم یک میلیون و ۱۸۷۲ واحد را به نمایش گذاشت و ۰٫۶ درصد بازدهی را ثبت نمود.

شاخص هم‌وزن با ۶۶۷۸ واحد افزایش به رقم ۳۲۱ هزار و ۱۳۰ واحد رسید و بازدهی ۲٫۱ درصدی را ثبت کرد که رشد شاخص هم‌وزن نشان از منفی بودن اکثر سهام‌های بزرگ بازار بود.

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۱۰ هزار و ۲۴ میلیارد تومان بود که در بیش از یک میلیون و ۳۹۰ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

نماد شپنا با بیش از ۷۰۳ میلیارد تومان بالاترین ارزش معامله و وتجارت با بیش از ۱ میلیارد و ۴۳۶ میلیون بیشترین حجم معامله را داشتند.

نماد غپینو بیشترین افزایش قیمت و نماد بسویچ با ۴٫۷ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

نماد خودرو با بیش از ۳۶۶ میلیارد تومان برترین تقاضا و نماد شبندر با بیش از ۲۱۸ میلیارد تومان برترین عرضه را به خود اختصاص دادند.

نمادهای اخابر، غپینو و پارس به ترتیب با ۲۳۲۱ و ۱۲۶۶ و ۹۱۸ بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فولاد و کگل، وبملت و تاپیکو با ۲۲۸۳ و ۹۱۱ و ۸۴۲ و ۸۲۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

شاخص فرابورس با ۵۶ واحد افزایش به رقم ۱۱ هزار و ۲۹۱ واحد رسید. ارزش معاملات فرابورس بیش از ۵۰۴۹ میلیارد تومان بود.

نمادهای میدکو و ذوب بیشترین تاثیر مثبت را در افزایش شاخص فرابورس داشتند.

در بازار فرابورس، نماد دسانکو با بیش از ۹ درصد بیشترین افزایش قیمت و شاوان با ۹ درصد بیشترین کاهش را به خود اختصاص دادند و نماد دتولید با بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان برترین تقاضا و بجهرم با ۲۵ میلیارد تومان برترین عرضه را داشتند.