شاخص بورس به ۹۳۸ هزار و ۵۵۷ واحد صعود کرد
شاخص بورس به ۹۳۸ هزار و ۵۵۷ واحد صعود کرد
شاخص بورس تهران در پایان معاملات ۷ خرداد ۱۳۹۹ با ۱۲ هزار و ۴۲۴ واحد رشد به ایستگاه ۹۳۸ هزار و ۵۵۷ صعود کرد.

به گزارش عصرتبریز، بازار امروز با فشار فروش آغاز شد و شاخص کل بورس تهران بیش از ۱۳ هزار واحد کاهش داشت ولی پس از گذشت ساعتی از معاملات تمام صف‌های فروش جمع شد و اکثر سهام‌ها تا سقف قیمتی روزانه رشد کردند و به صف خرید رسیدند. در پایان شاخص کل بورس تهران منفی را با ۱۲ هزار و ۴۲۴ واحد مثبت به پایان رساند و به ۹۳۸ هزار و ۵۵۷ واحد صعود کرد و ۱٫۳ درصد از افت‌های هفته‌های اخیر خود را باز پس گرفت.

بر خلاف شاخص کل، شاخص هم‌وزن با ۴۲۶ واحد کاهش به رقم ۳۱۲ هزار و ۳۹ واحد رسید که نشان می‌دهد اکثر سهام‌های بزرگ بازار مثبت بوده و سهام‌های کوچک متعادل و منفی بودند.

ارزش معاملات امروز بورس تهران نسبت به دیروز با افزایش همراه بود و بیش از ۸۸۴۱ میلیارد تومان بود که در بیش از یک میلیون و ۲۹۸ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

نماد خساپا با بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان بالاترین ارزش معامله و نیز با بیش از ۳ میلیارد و ۳۳۳ میلیون بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد.

نماد وامید با بیش از ۷ درصد بیشترین افزایش قیمت و وتوسم با ۵ درصد بیشترین کاهش قیمت را ثبت نمودند.

نماد شستا با بیش از ۱۷۳ میلیارد تومان برترین تقاضا و نماد خگستر با بیش از ۵۲ میلیارد تومان برترین عرضه را به خود اختصاص دادند.

نمادهای فولاد، شستا، وامید، فارس، پارس و فملی به ترتیب با ۱۵۰۱ و ۱۴۵۷ و ۱۱۸۳ و ۱۰۸۸ و ۹۳۹ و ۹۳۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت و نماد اخابر با ۱۱۸۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

شاخص فرابورس با ۳۷ واحد افزایش به رقم ۱۰ هزار و ۸۶۴ واحد رسید. ارزش معاملات فرابورس بیش از ۴۶۷۸ میلیارد تومان بود که بر خلاف بورس نسبت به دیروز کاهش داشت.

نمادهای کگهر، زاگرس، هرمز و میدکو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فرابورس، ذوب، مادیرا بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل فرابورس داشتند.