شاخص کل بورس ۶۴ هزار واحد افزایش یافت
شاخص کل بورس ۶۴ هزار واحد افزایش یافت
در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس ۶۴ هزار و ۹۱۱ واحد افزایش یافت و بر فراز یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۸۵۰ واحد ایستاد.

به گزارش عصرتبریز، معاملات امروز بورس با افزایش تقاضا آغاز شد و اکثر سهم‌ها در سقف قیمتی معامله شدند. در نهایت شاخص کل ۶۴ هزار و ۹۱۱ واحد افزایش یافت و موفق شد قله یک میلیون ۵۰۰ هزار را فتح نماید و بر فراز یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۸۵۰ واحد ایستاد و بازدهی ۴٫۳ درصدی را نصیب سهامداران نمود.

هم‌راستا با شاخص کل، شاخص هم‌وزن با ۱۸ هزار و ۲۸۸ واحد رشد تا رقم ۴۵۳ هزار و ۴۰ واحد پیش‌روی کرد و مانند شاخص کل بیش از ۴ درصد بازدهی را به همراه داشت.

ارزش معاملات امروز بورس تهران با کاهش نسبت به روز گذشته به بیش از ۱۰ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان رسید که در بیش از یک میلیون و ۱۵۹ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت که نشان از پا بر جا بودن تقاضا و صف‌های خرید بود.

نماد دارویی برکت با بیش از ۴۵۱ میلیارد تومان بالاترین ارزش معامله و وتجارت با بیش از ۷۳۷ میلیون بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد.

نماد غپاک با ۱۰۲ درصد بیشترین افزایش قیمت و انرژی۱ با ۵ درصد بیشترین کاهش قیمت را ثبت نمود.

نماد شپنا با بیش از ۵۴۳ میلیارد تومان برترین تقاضا و دارا یکم با بیش از ۱۷ میلیارد تومان برترین عرضه را به خود اختصاص داد.

همانند چند هفته اخیر نمادهای بانکی و فلزی و نیز پالایشی شامل نمادهای وبملت، فملی، خگستر، شپنا، وبصادر و وتجارت و فولاد در صدر نمادهای پر بیننده بورس تهران قرار داشتند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، شپنا و تاپیکو به ترتیب با ۴۳۳۷ و ۴۲۳۰ و ۳۷۴۸ و ۲۷۴۱ و ۱۸۴۷ و ۱۷۳۴ و ۱۶۴۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند.

شاخص کل فرابورس نیز ۵۶۳ واحد افزایش داشت و به ایستگاه ۱۶ هزار و ۵۱۶ واحد صعود کرد. ارزش معاملات فرابورس به بیش از ۱۱ هزار و ۳۹۷ میلیارد تومان رسید و رشد بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به دیروز داشت که در ۶۳۱ هزار و ۷۲۶ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

نمادهای میدکو، فرابورس، ذوب، صبا، زاگرس، شگویا و هرمز بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند.