راه‌آهن ایران از طریق جلفا به ترکیه متصل شود
راه‌آهن ایران از طریق جلفا به ترکیه متصل شود
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اهمیت صادرات و نقش ناوگان ریلی در توسعه آن گفت: در این راستا ضرورت دارد راه‌آهن ایران از طریق جلفا به ترکیه متصل شود.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با طرح این پیشنهاد اظهار کرد: می‌توان از طریق جلفا به ترکیه وصل شد تا هم راه ریلی آذربایجان‌شرقی از بن‌بست خارج شود و همه با این ظرفیت، انرژی جدیدی به حوزه صادرات کشور به عنوان یکی از بسترهای اصلی جهش تولید دمیده شود.

وی یادآوری کرد: با همکاری مسؤولان می‌توان پیگیر طرح‌هایی که ظرفیت جهش تولید را دارد، در مجلس شورای اسلامی شد.

وی گفت: در شرایط سخت باید روی پای خود بایستیم و بتوانیم موانع را برطرف و راه چاره برای توسعه صادرات و بهبود اقتصاد پیدا کنیم؛ در دفاع مقدس مواقعی بود که عملیات کلاسیک امکان‌پذیر نبود اما با این وجود با اراده رزمندگان شرایطی به وجود آمد تا دشمن عقب بنشیند و امروز باید از آن تجربه برای تحقق توسعه آذربایجان‌شرقی و کل کشور بهره برد.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه نسخه راهبردی تولید، توسط مقام معظم رهبری تدبیر شده است، افزود: اتکا به ظرفیت‌های داخلی و حمایت همه‌جانبه از تولید موجب عبور از شرایط سخت اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد: اصلاح نظام بانکی و رفع این مشکلات جزو برنامه‌های مجلس یازدهم است که در مجلس دهم نیز به آن پرداخته شد.

میرتاج‌الدینی همچنین در خصوص مشکلات بیمه قالی‌بافان هم گفت: بیمه قالی‌بافان سال ۱۳۸۸ تصویب شده، ولی به علت عدم تأمین مالی تاکنون مسکوت مانده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود بالای آذربایجان‌شرقی در بخش تولید و صنعت، گفت: وجود مس سونگون و آلومینای سراب، تقویت بخش انرژی، انتقال آب ارس به تبریز و دریاچه ارومیه، تکمیل طرح ریلی راه‌آهن بستان‌آباد – تبریز از جمله ظرفیت‌ها و طرح‌هایی است که می‌تواند این استان را به نیرو محرکه جهش تولید تبدیل کند.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی در صنایع و وسایل خانگی و شکلات و شیرینی، قطب بوده و تعداد واحدهای این استان در قبل از انقلاب از ۲۲۵ واحد اکنون به ۳۸۹۲ واحد صنعتی و تولیدی رسیده است.