جمع‌آوری ۱۸.۹ میلیارد تومان زکات در آذربایجان‌شرقی
جمع‌آوری ۱۸.۹ میلیارد تومان زکات در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان‌شرقی گفت: در مجموع ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش عصرتبریز، محمد کلامی امروز در جلسه شورای زکات آذربایجان‌شرقی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته برای جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات استان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: با وجود شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری نماز عیدفطر و با استفاده از ظرفیت‌های الکترونیکی، زکات فطره ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات در استان آذربایجان‌شرقی جمع‌آوری شده است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت‌ها، دهک‌های درآمدی تغییر یافت از این رو کمیته امداد با مشارکت‌های مردمی تاکنون ۱۴ میلیارد تومان به نیازمندان غیر مددجو هزینه کرده است.

دبیر شورای زکات استان گفت: در سال ۹۵، ۶۰ درصد بودجه کمیته امداد دولتی و ۴۰ درصد آن از محل مشارکت‌های مردمی بود که امسال ۲۹ درصد بودجه دولتی و ۷۱ درصد مشارکت مردمی شده است و نقش مردم برای حمایت نیازمندان آبرومند جامعه بیشتر شده و این مطلوب این نهاد انقلابی است.

در این جلسه اعضای شورای زکات استان هم از آخرین اقدامات خود در راستای فرهنگ‌سازی و دریافت زکات گزارش دادند و طرح‌واره‌های شورای زکات استان هم رونمایی شد.