۳۶ بستری جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل
۳۶ بستری جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل
اردبیل - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری ۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، شهرام حبیب‌زاده در گفت‌گو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت ابتلاء به بیماری کرونا در استان اردبیل، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۳۴ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وی در خصوص آمار تفکیکی موارد بستری ناشی از ابتلاء به بیماری کرونا در هر شهرستان، گفت: از تعداد بیماران بستری طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ نفر از اردبیل، یک نفر در پارس آباد، ۴ نفر مشگین‌شهر، یک نفر گرمی، ۲ نفر خلخال و یک نفر از بیله سوار گزارش شده است.

حبیب‌زاده با بیان اینکه متأسفانه یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا فوت کرده است، افزود: در حال حاضر تعداد ۲۲۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۱ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مورد درمان هستند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به حضور دانش‌آموزان در مدارس خاطرنشان کرد: انتظار داریم اولیا و مربیان و نیز مدیران مدارس سلامتی فرزندان و دانش آموزان خود را به جد پیگیری کنند و علائم احتمالی را با پزشک در جریان بگذارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خروج شهرهای استان از وضعیت قرمز را ناشی از جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی از سوی مردم دانست و افزود: انتظار داریم مردم منتظر صدور دستورات و محدودیت‌ها نبوده و خودشان در مقابله با این ویروس همت داشته باشند و قطعاً شکست این بیماری عزم همگانی را می‌طلبد و کادر درمان به تنهایی نمی‌تواند در عدم شیوع آن دخیل باشد.

حبیب‌زاده ادامه داد: مردم در اماکن پر تجمع و هنگام حضور در وسایل حمل و نقل عمومی حتماً از ماسک استفاده کنند و رعایت فاصله اجتماعی را مد نظر قرار دهند چرا که فعلاً تنها راه مقابله با این بیماری و پیشگیری از ابتلاء به آن استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده است و توصیه می‌شود مردم به هیچ وجه خود را از ابتلاء به این بیماری مصون ندانند، این ویروس در هر مکانی وجود دارد و باید مردم به فکر سلامتی خود و خانواده خود باشند.