برنامه های دهه فجر مرکز صدا و سیمای آذربایجان شرقی اعلام شد
برنامه های دهه فجر مرکز صدا و سیمای آذربایجان شرقی اعلام شد

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تولید و پخش برنامه های مختلف و متنوع، ایام الله دهه مبارک فجر را آغاز کرد.

عصر تبریز: صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تولید و پخش برنامه های مختلف و متنوع، ایام الله دهه مبارک فجر را آغاز کرد.

برنامه های صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در سی و هفتمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی باهدف بازخوانی وقایع انقلاب و روشنگری اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی برای آشنایی نسل نوجوان و جوان جامعه پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، در شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی، ویژه برنامه زنده رادیویی با عنوان “فجر بایرامی” هر روز از ساعت ۱۰ الی ۱۱ پخش خواهد شد. برنامه “انقلاب بایرامی” نیز هرشب از این شبکه ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۳ به روی آنتن می رود. “گنجینه” در ۱۰ برنامه ۱۰ دقیقه ای سعی خواهد کرد کتابهایی با موضوع انقلاب اسلامی را از ساعت ۱۱:۱۵ صبح به شنوندگان معرفی کند. برنامه های سحرلر و آخشاملار رادیو سعی خواهد کرد با بخش های متنوع ، روزهای خاطره آفرین بهمن ۵۷ را تداعی کند.

پخش سخنرانی های حضرت امام خمینی (ره) در دوران انقلاب، تولید و پخش میزگردهای مختلف رادیویی، تحلیل موضوعات انقلاب اسلامی، پخش روز شمار استان در انقلاب، دعوت از اساتید و کارشناسان حوزه و دانشگاه، شخصیت های برجسته، اطلاع رسانی آیین ها، افتتاح ها و جشن های تدارک دیده شده در سطح استان ، معرفی کتب و انتشارات با موضوع دهه فجر و معرفی فناوری های پیشرفته علمی جدید، پیشرفت روستاها بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی، مصاحبه با مسئولان استان ، تهیه و پخش گزارشهای مردمی، بیان دستاوردهای انقلاب در نقاط مختلف استان، نقل خاطرات از دوران انقلاب اسلامی، اطلاع رسانی برنامه های دهه فجر در شهرستان ها، مباحث کارشناسی و تحلیل مسائل انقلاب،پرداختن به شعارهای انقلابی و ترانه های ماندگار انقلاب اسلامی، انعکاس حضور مردم در جشن های انقلاب، پخش سرودهای انقلابی، پخش نمایش های  کوتاه رادیویی بر اساس حوادث انقلاب و خاطرات روزهای انقلاب، حضور چهره های انقلابی و فعالان عرصه انقلاب در برنامه ها، ارتباط تلفنی با شبکه های استانی مراکز استانها ، ارتباط تلفنی با شهرستانها در زمینه عملکرد سازمان ها و نهادها و افتتاح پروژه ها و انعکاس دستاوردهای انقلاب در سطح استان، انعکاس دستاوردهای انقلاب از دیدگاه مردم و نقش خانواده ها در آگاه سازی جامعه در دوران انقلاب، توجه به جوانان به عنوان آینده سازان کشور و نقش جوانان در انقلاب از مهمترین موضوعاتی است که در برنامه های شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی از جمله خانواده، یک پیام یک ترانه، خط جوانی، دانیشیق، بارلی بوداق، محفل، آیلی گئجه، پارلاق اولدوزلاری به آنها پرداخت خواهد شد. همچنین روز ۲۲ بهمن برنامه های رادیو به صورت زنده از ساعت ۹ صبح به مدت ۲۴۰ دقیقه پخش خواهد شد.

شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم همانند سالهای قبل برنامه های متنوعی تقدیم مخاطبان خواهد کرد. ویژه برنامه تلویزیونی “انقلابیمیز” در  ۱۰ برنامه ۳۰ دقیقه ای با بخش های مختلف از جمله معرفی شهدا، شخصیت ها و مطبوعات و کتاب های انقلاب پخش می شود. در برنامه سحرلر مسئولین دستگاهها و فرمانداران شهرستانها با حضور در برنامه به خدمات نظام در نقاط مختلف استان خواهند پرداخت. در برنامه قیش گئجه لری یاد و خاطره انقلاب و جشن انقلاب با حضور مخاطبان در برنامه به بینندگان همراه می شود. خانواده های انقلابی در برنامه عائله به خاطره گویی و نقش خانواده ها در پیروزی انقلاب خواهند پرداخت. در برنامه های کودکان و نوجوانان رنگین کمان و پلکان در کنار قصه های انقلاب و پخش سرودهای انقلابی و اجرای مسابقه شاد و پرهیجان، نسل جدید با اهداف انقلاب و آرمان های امام راحل در دهه فجر آشنا می شوند. در برنامه های شهریمیز و کندیمیز، مخاطبان با توسعه و پیشرفت شهرها و روستاها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آگاهی پیدا می کنند.

پخش فرمایشات حضرت امام خمینی ( ره ) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گفتگو با انقلابیون سال ۵۷، دعوت از مبارزان انقلاب به برنامه ها، پخش سرودهای انقلابی، پخش مستند از تصاویر زمان انقلاب، پخش روز شمار انقلاب اسلامی، پخش کلیپ های شاد با محوریت انقلاب اسلامی، پخش سریال دوبله شده “یک مشت پرعقاب” به زبان ترکی آذربایجانی، پخش فیلم های سینمایی متناسب با موضوع دهه فجر، پخش زیرنویس های مرتبط با ایام الله دهه فجر و اطلاعیه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، مصاحبه با ائمه جمعه، فرمانداران و مسئولان دستگاه های اجرایی در سطح استان و شهرستانها، گفتگو و مصاحبه با اقشار مختلف مردم در مورد خاطرات پیروزی انقلاب اسلامی، دعوت از هنرمندان و دانش آموزان و بازاریان دوران انقلاب به برنامه ها ، مسابقه پیامکی، بیان و انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان های استان با حضورمردم، فعالان

انقلاب، شعرا، نخبگان، فرهیختگان و ورزشکاران، پخش گزارش و سرودهای انقلابی، انعکاس و پوشش مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن درنقاط مختلف استان، ارتباط با شبکه های سراسری و مراکز استانها، مرور خاطرات بهمن ۵۷ و روزهای پیروزی انقلاب، گفتگو با مدیران استانی و اطلاع رسانی پروژه ها، افتتاح های انقلاب اسلامی، معرفی فعالیت‌های مدارس در جشن‌های دهه فجر، بیان نقش جوانان و نوجوانان در انقلاب اسلامی، معرفی ریشه‌های انقلاب و نقش ولایت فقیه در پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی اشعار انقلاب اسلامی، اطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی و هنری و نمایشگاه‌های دهه فجر، معرفی دستاوردها و فعالیت‌های عمرانی در بخش‌ها و روستا‌های استان نیز از مهمترین موضوعاتی است که در برنامه های شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی به آنها پرداخت خواهد شد.

رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی به عنوان یکی از پر مخاطب ترین شبکه های برون مرزی، از مخاطبان خاصی در داخل و خارج از کشور از جمله جمهوری آذربایجان برخوردار است. این رادیو همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر برنامه های ویژه ای برای آشنایی کشورهای همسایه با دهه فجر و انقلاب اسلامی تدارک دیده که شناور، انقلاب  نائلیت لری، ساچیلان شعارلار، ارلر ارنلر از جمله این برنامه هاست و همزمان با آغاز این دهه بصورت ویژه با شنوندگان همراه خواهد بود.

پوشش خبری کلیه برنامه های ستاد دهه فجر استان در تبریز و شهرستانها، تولید گزارشهایی با موضوع انقلاب اسلامی و راه امام و پیام امام ، تهیه گزارش ویژه از راهپیمایی ۲۲ بهمن، مصاحبه های مردمی و آمادگی مردم استان برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ، دعوت از شخصیتهای دینی و علمی استان برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی و حضور مردمی در صحنه های انقلاب، پوشش خبری آیین ها و مراسم های ویژه دهه فجر در سراسر استان ، پوشش خبری طرح های افتتاحی عمرانی، فرهنگی و… به مناسبت دهه فجر در مناطق مختلف استان، تهیه و پخش گزارشهایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی،  تهیه وپخش گزارشهایی از نقش اقشار و گروههای مختلف در پیروزی انقلاب اسلامی، پخش روزشمار انقلاب در استان به منظور انعکاس رویدادهای استانی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷، پخش خبرهای مربوط به سخنرانی ها و دیدگاههای مسئولان کشوری و استانی در خصوص دستاوردهای انقلاب، تهیه گزارش از دستاوردها و خدمات نظام در مناطق محروم و روستایی، جریان سازی برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انعکاس حضور مردمی درشهرها و بخشهای استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و ارسال به شبکه های سراسری ، ارتباط زنده با شبکه های رادیویی و تلویزیونی سراسری در خصوص دستاوردهای نظام در استان، تهیه و پخش مستند گزارشی انقلاب نیز از مهمترین برنامه های پیش بینی شده حوزه خبر در ایام الله دهه مبارک فجر خواهد بود.