آموزش ۲۸۶۵ نفر در آذربایجان‌شرقی برای پیشگیری از جرم
آموزش ۲۸۶۵ نفر در آذربایجان‌شرقی برای پیشگیری از جرم
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲ هزار و ۸۶۵ نفر در دوره‌های آموزشی با موضوع پیشگیری از وقوع جرم شرکت کردند.

به گزارش عصرتبریز، موسی خلیل‌اللهی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲ هزار و ۸۶۵ نفر در دوره‌های آموزشی این مجموعه با موضوع پیشگیری از وقوع جرم شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این نفرات در قالب ۲۲ هزار نفر-ساعت در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دوره‌های آموزش‌های قضائی را طی کرده‌اند، افزود: این اقدام در راستای ارتقای سطح دانش قضات و کارکنان بخش قضایی دادگستری آذربایجان‌شرقی در تعداد ۱۴ عنوان آموزشی انجام شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: موضوع آموزش و دانش‌افزایی شاغلان حوزه قضایی در سراسر شهرستان‌ها و بخش‌های استان یکی از اولویت‌های مهم و اصلی دستگاه قضایی بوده و هیچ‌کسی بی‌نیاز از دانش‌افزایی و به‌روزرسانی داشته‌های علمی خود نیست.

خلیل‌اللهی ادامه داد: هرچند قضات شاغل در آذربایجان‌شرقی در سطوح بالای علمی قرار دارند اما با این وجود به‌روزرسانی اطلاعات و شناخت موضوعات مختلف دارای اهمیت بوده و ضروری است.

وی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی فوق در قالب کارگاه‌های آموزشی و همایش در مدت زمان ۲۲ هزار و ۹۵ نفر-ساعت در موضوعات مختلف برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به تداوم دیدارهای مردمی و چهره به چهره مدیران و مسئولان این مجموعه، گفت: در ۶ ماهه اول امسال یک هزار و ۸۷۴ نفر از مردم استان به صورت چهره به چهره با مسئولان قضائی دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

خلیل‌اللهی با اشاره به اینکه تمامی دیدارهای مردمی با رعایت استقلال قضات و نیز پروتکل‌های بهداشتی به انجام رسیده است، از صدور دستورات لازم برای هریک از موارد درخواستی خبر داد.

وی اضافه کرد: در دیدارهای مردمی مدیریت دادگستری آذربایجان‌شرقی، دادستان مرکز استان و سایر معاونان قضایی و رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تبریز نیز در راستای سیاست‌های تحولی رئیس قوه قضائیه در خصوص حفظ کرامت ارباب رجوع و نظارت حاضر شده و نسبت به رسیدگی شایسته به امور قضایی و حل و فصل مشکلات شهروندان اقدام شده است.

خلیل‌اللهی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در قالب ۲۷ دیدار عمومی به مشکلات قضایی شهروندان رسیدگی شده است.