منظومه حیدربابایه سلام شهریار به تصویر کشیده می‌شود
منظومه حیدربابایه سلام شهریار به تصویر کشیده می‌شود
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با الهام از منظومه حیدربابایه سلام استاد شهریار برگزار می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی با اعلام این خبر گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع منظومه درخشان حیدربابایه سلام استاد شهریار را به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی کنگره ملی بزرگداشت ادبی استاد شهریار برگزار می‌کند.

وی، آشنائی کودکان و نوجوانان با آثار شاخص فرهنگی و فرهنگ غنی بومی و معرفی و بسط فرهنگ فولکلور آذربایجان را از مهمترین اهداف طرح برگزاری جشنواره و مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با الهام از منظومه حیدربابایه سلام استاد شهریار عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: صیانت ‌از فرهنگ بومی در مقابله با تهاجم فرهنگی، الگوسازی ارزشمند به ویژه برای جوانان علاقمند و مستعد و حفاظت از میراث و فرهنگ‌های بومی را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از تولید فایل صوتی منظومه حیدربابایه سلام به همین منظور جهت بکارگیری منظومه حیدربابایه سلام در تولید آثار هنری توسط کودکان و نوجوانان خبر داد.

وی با دعوت از همه علاقمندان استاد شهریار و فرهنگ فولکلور آذربایجان جهت انتقال مفاهیم و مضامین و تصویرهای ناب این منظومه سترگ ادبی به کودکان و نوجوانان اظهار امیدواری کرد: این جشنواره مورد استقبال خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشازه به اینکه این مسابقه در ۳ رده سنی رده سنی ۵ تا ۷ سال، ۸ تا ۱۰ سال و ۱۱ تا ۱۴ سال برگزار خواهد شد، افزود به نفرات اول تا سوم هر گروه سنی جوایز ارزنده‌ای اهدا و به نفرات چهارم تا دهم هدایایی از سوی دبیرخانه جنشواره تقدیم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ می‌باشد هر شرکت‌کننده فقط یک اثر می‌تواند به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید، گفت: آثار باید به صورت ایمن از طریق پست به آدرس شهرک باغمیشه کوی فرشته جنوبی، فرهنگسرای فرشته – دبیرخانه جشنواره نقاشی ارسال گردیده و یا در وقت اداری با دریافت رسید به همان آدرس تحویل گردد.

لازم به ذکر است، فایل صوتی آماده شده منظومه حیدربابایه سلام و فراخوان و پوستر این جشنواره در روزهای آتی در سایت شهریار نیوز متعلق به شهرداری تبریز و وبسایت‌های معاونت فرهنگی و کنگره ملی شهریار منتشر خواهد شد.