«جایزه کتاب سال تبریز» زمینه‌ساز حضور شهر در حوزه نشر
«جایزه کتاب سال تبریز» زمینه‌ساز حضور شهر در حوزه نشر
معاون شهردار تبریز، جایزه کتاب سال تبریز را زمینه‌ساز تمرکز هر چه بهتر و بیشتر شهر و اهالی این کهن شهر در حوزه نشر مکتوب دانست.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی در آیین رونمایی از پوستر پنجمین جایزه کتاب سال تبریز که با حضور شهردار تبریز برگزار شده بود، با بیان اینکه این رخداد فرهنگی در هفت سال گذشته به دلایل متعدد مورد اقبال و توجه قرار نگرفته بود، اظهار داشت: در سال جاری و بعد از مطالبات مکرر اهالی فرهنگ و قلم، بر آن شدیم تا زمینه‌های برگزاری آن را فراهم کنیم که با توجه به اقدامات صورت گرفته در این راستا و همدلی و همراهی اعضای شورای سیاستگذاری این جایزه، می‌توان به برگزاری ثمربخش آن امیدوار بود.

وی افزود: این جایزه قرار است که با جذب همکاری‌های متعدد از سوی نهادهای علمی و دانشگاه و نیز اصحاب فرهنگ و قلم به یکی از جریان‌های اصلی فرهنگی کشور در حوزه کتاب تبدیل شود و امیدواریم که در این راستا نیز موفق عمل کند.

حمیدی ادامه داد: مایه مسرت و امیدواری است که این حرکت فرهنگی، جایگاه خود را کشور بازیافته است و تبدیل به یک حرکت فرهنگی موثر شده است و برگزاری آن یک خواست و مطالبه ملی است.

وی با اشاره به برنامه‌های ملی در حال برگزاری حوزه فرهنگی شهرداری تبریز اظهار داشت: کنگره شعر و ادب ایران، با محوریت استاد شهریار یکی از این رویدادهاست که با توجه به اقدامات صورت گرفته، منتظر فراهم آمدن شرایط مناسب برای برگزاری آن هستیم.

حمیدی ادامه داد: همچنین جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز با موضوع اشعار استاد شهریار نیز یکی دیگر از برنامه‌های پرثمر این شهرداری تبریز است که تاکنون بیش از ۴۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی اضافه کرد: همچنین فراخوان پوستر از قاسم تا محسن، که پاسداشت سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری‌زاده است، در حال برگزاری است که این رخداد هنری نیز تاکنون پذیرای بیش از ۴۰۰ پوستر از هنرمندان سراسر کشور است که برخلاف انتظار، توانست با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شود.