آغاز آسفالت‌ریزی اساسی سطح تبریز از اسفندماه
آغاز آسفالت‌ریزی اساسی سطح تبریز از اسفندماه

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز از آغاز مجدد پروژه‌های آسفالت‌ریزی اساسی شهر از اسفندماه و در صورت مساعدشدن شرایط جوی خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، بابک شریفی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آسفالت‌ریزی در ۳۷ خیابان و معبر اصلی شهر را با ابلاغ شیوه‌های اصلاحی و با تأکید بر اجرای کیفی پیش برده است و به صورت اصلاح اساسی کار شده است.

او افزود: در برخی نقاط نیاز به اصلاح زیرسازی بوده و در برخی نقاط دیگر روسازی خیابان نیاز به اصلاح داشته که با شیوه‌هایی که از طریق کمیته آسفالت تعیین شده است، به نسبت وضعیت خرابی زیرسازی و روسازی خیابان‌ها، شیوه اصلاحی مختص هر خیابان تصویب شده است.

مدیرعامل سازمان عمران با اشاره به اولویت‌های آسفالت‌ریزی اساسی معابر اعلام کرد: تمام اقدامات سازمان عمران بر اساس اولولیت‌های تعیین شده در اول سال بوده که برخی از آن‌ها عملیات در سالجاری اجرا و برخی دیگر باقی مانده است.

او اضافه کرد: در ادامه پروژه آسفالت‌ریزی اساسی اولویت سازمان ادامه همان ابلاغیه قبلی است که اواخر سال ۹۹ و اوایل سال ۱۴۰۰، با همین اولویت کار کرده و خارج از این اولویت تعیین شده برای هیچ خیابانی آسفالت‌ریزی انجام نخواهد شد.

شریفی با اشاره به برنامه مدون سازمان عمران تبریز خاطرنشان کرد: تمامی پروژه های آسفالت‌ریزی سطح شهر را که به صورت اساسی توسط سازمان عمران انجام می‌گیرد، مطابق یک برنامه مدون اول سال است که مورد تایید شهرداری تبریز و ابلاغیه از طرف معاونت عمرانی شهرداری تبریز است.

او با اشاره به دو عملیات آسفالت‌ریزی سازمان عمران ابراز کرد: دو عملیات آسفالت ریزی نیز داریم که یکی از آنها کارگاه‌های امانی مناطق ۱۰ گانه است که روزانه ۵ تا ۱۰ تن آسفالت برای کارگاه امانی هر منطقه تحویل داده می شود که بر اساس اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی آنها صرفا برای لکه‌گیری، چاله‌زدایی و رفع خطر به کار می‌رود و پروژه‌ای اساسی نیست.

مدیرعامل سازمان عمران تصریح کرد: بخش سوم بحث آسفالت‌ریزی سازمان، پیمانکاران مناطق ۱۰ گانه هستند که روزانه پس از تحویل آسفالت به آنها در محل کارخانه، بر اساس برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی و تشخیص خود مناطق در سطح معابر فرعی و محلات شهر توزیع می‌کنند.

شریفی تأکید کرد: سازمان عمران نقشی در تعیین اولویت آسفالت‌ریزی مناطق ندارد و تنها تلاش فعالیت شبانه‌روزی برای تأمین آسفالت مناطق که از طریق پیمانکار در محلات تبریز توزیع می‌شود.