انتقاد به تنديس استاد شهريار در برج ميلاد تهران
انتقاد به تنديس استاد شهريار در برج ميلاد تهران
تندیسی از شهریار، شاعر معاصر در تالار مشاهیر ایران در برج میلاد واکنش‌برانگیز شده است. منتقدان این تندیس را «عجیب» و «بی‌شباهت» به شهریار دانسته‌اند.

به گزارش عصرتبریز، مجتبی نخجوانی از هنرمندان توانمند و بنام نقاشی در یادداشتی درباره تندیس محمد حسین شهریار در موزه‌ مشاهیر ایران برج میلاد نوشت: این تندیس را به استاد شهریار منتسب کرده‌اند! استادی که همسنگ حافظ است و بزرگترین غزلسرای معاصر ایران.

سازنده‌ی این مضحکه، اصلا به خودش زحمت دیدن چند عکس از شهریار را هم نداده تا بداند شمایل و پوشش استاد چگونه بوده.

کم کم باور می‌کنم که دست‌هایی در کار است تا با ساختن این مثلا تندیس ها، شخصیت بزرگان را تخریب و بشکلی مشروع، آن‌ها را کاریکاتوری و مضحک جلوه دهند.

همچنانکه سریال تلویزیونی شهریار در سال ۸۴ هم بسیار ناقص و پر عیب و ایراد بود و هرگز روح شهریار در آن منعکس و جاری نبود و به گفته‌ی دخترش، نود درصد سریال، ساختگی بود!

بزرگانمان را اینچنین پاس می‌داریم؟!

تندیس عجیب استاد شهریار در برج میلاد

در سال‌های اخیر انتقادات از ساخت تندیس‌های بی‌شباهت به مشاهیر و ورزشکاران حاشیه‌ساز شده است.

کامبیز صبری، استاد دانشگاه در مورد علت ساخت این تندیس‌های بی‌کیفیت می‌گوید: « وقتی سفارشی داده می‌شود به طور طبیعی بسیاری از افراد غیرمتخصص به دنبال پول یک قرارداد هستند. هر کسی می‌تواند به واسطه یک آشنایی که اطلاعات حداقلی دارد سفارشی را بگیرد و بعد در شهری که شهرداری آن بخش هنری ندارد، آن را انجام دهد.»