تداوم تلاش برای تکمیل کمربند سبز تبریز
تداوم تلاش برای تکمیل کمربند سبز تبریز
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از تداوم تلاش‌های اجرایی برای تکمیل کمربند سبز تبریز خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، داریوش نوین در جمع خبرنگاران گفت: در راستای توسعه کمی و کیفی فضای سبز تبریز، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با احیای واحد کمربند سبز تبریز، اقدامات اجرایی مربوط به تکمیل این طرح را آغاز نموده و با سرعت‌بخشی به آن در صدد تکمیل طرح مذکور در کمترین زمان ممکن است.

وی ادامه داد: از ابتدای فروردین ماه، بیش از ۸۰ هزار اصله نهال در مسیر این کمربند کاشته شده است که بیشترین میزان کاشت در حوزه شهرداری منطقه ۲ به تعداد ۳۰ هزار اصله در ائل‌باغی، مسیر اتوبان کسایی، پارک عباس میرزا، پارک موزه دفاع مقدس و پادگان‌های مشرف به پارک جنگلی عباس میرزا بوده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در ادامه، با شمردن دیگر مسیرهای در حال کاشت، تصریح کرد: علاوه بر مسیرهای فوق، در پارک جنگلی آرپادره‌سی، نظرگاه، تپه‌های مشرف به طرح تبادل امام علی و میدان بسیج مرزداران، جنگلکاری‌های رشدیه و الهیه و همچنین حاشیه اتوبان پاسداران در حوزه شهرداری منطقه ۵، بخشی از پارک عباس میرزا، پارک یادگار امام، محدوده استادیوم یادگار امام و حاشیه اتوبان کسایی در محدوده شهرداری منطقه ۳ در حوزه شهرداری منطقه ۳ از جمله مناطقی هستند که کاشت نهال در آن‌ها صورت گرفته است.

نوین همچنین افزود: در حوزه شهرداری منطقه ۴ نیز، فاز ۱ پارک بزرگ تبریز و باغ گیاه‌شناسی و در حوزه شهرداری منطقه ۱۰ نیز پارک جنگلی ارم، پارک آبشار و حاشیه اتوبان پاسداران تحت پوشش کاشت قرار گرفته‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد با سرعت‌بخشی به عملیات کاشت و نگهداری درختان در روزهای آتی، تکمیل کمربند سبز تبریز هم در حداقل زمان ممگن، محقق گردد.